torsdag 5 augusti 2010

Ifall om ni undrar...

Idag var jag på banken och tittade till min pengar. De såg ut att ha det bra. De hade t.o.m. växt lite grann.
När jag kom hem ville Sambon gräva om i trädgården. Han hade sett en annons i tidningen i morse. Det var en firma som erbjöd grävtjänster. Vi blev lite osams. Jag ville att han skulle ha en plan med grävandet. Det han ville göra lät så diffust tyckte jag. Till slut sa jag "gör som du vill" och då ringde Sambon den där firman. Fem minuter senare stod det en grävgubbe i vår trädgård. Det var en kille/ung man som kom men grävgubbe låter bättre tycker jag. Han var trevlig och bra. Kändes pålitlig. Det är tre hörn av trädgården som vi vill göra om. I ett hörn var vi helt överens om hur vi ville ha det. I ett hörn fick Sambon medhåll av grävgubben och i ett hörn så tyckte grävgubben att jag hade den bästa idén. När gubben hade åkt så kände vi att vi ville sätta igång och göra snyggt i trädgården med en gång så vi åkte och köpte en ny marsvinsbur. Det är en tvåvåningsbur. Jättefin! Vi har monterat den och marsvinen har fått flytta in. Jag tror att de var glada över sin nya bur. Grävgubben kommer att mejla en offert.

5 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Bra för dig att dina pengar på banken växer! Mina pengar på banken krymper vilket är klart irriterande.
Jag blir lite nyfiken på era trädgårdshörnsprojekt. Det framgår ju inte så tydligt vilka de är. Ska marsvinsburen stå i ett av hörnen?

Pinglan sa...

Fullt ös med andra ord!!

Malla sa...

Oj, mina pengar de bara krymper - FORT! :)
Och trädgården ska vi inte ens tala om : P

Fru Venus sa...

Jag har inte ens pengar på banken... Undrar som Nilla, ska de små svinen i nåt hörn i trädgården? Får vi se sen??

mika sa...

Oh... jag suktar också efter en sådan där fin kanin/marsvinsbur... men då måste jag ha ett djur i den... och dom måste tas om hand om... och det orkar jag inte... men en sådan där grävgubbe skulle jag kunna införskaffa! Jag har en slänt som skulle behöva grävas i (kirskål)!

Hm... tror du dom står under grävgubbar i gula sidorna?