söndag 8 augusti 2010

Att göra guld av skit

Det sägs att det finns en tanke bakom allt. Det tror jag inte på. Det kan inte finns någon tanke bakom vårt kök. Det är helt ogenomtänkt. Det är min oomkullrunkeliga åsikt.
Jag vill ha ett nytt kök!!! 
Vi har ett parallellkök. När diskmaskinsluckan är öppen som på bilden så kommer man knappt förbi och frysen går inte att öppna. Luckorna är av plast! Matplatsen är minimal. För att få köket precis som jag vill ha det så måste vi riva en vägg och flytta en trapp. Det blir väldigt dyrt.

12 kommentarer:

Pinglan sa...

Hoppas på att du får ett nytt kök då! Finns så himla mycket snyggt så det är svårt att välja bara själva luckorna! kram

Gafflan sa...

Jag vill också ha nytt. Det finns så mycket snyggt!
Kram.

nillas liv på pinnen sa...

Haha, läste du händelsevis en viss krönikör i morse? Jag satt och kände på det där ordet och tänkte att det måste jag använda någon gång.

Knasterfaster sa...

Melinda: Jag vill ha ett kök som det passar bra att ha ett sådant där snyggt kylskåp i!
Gafflan: Det svåra blir att bestämma att det skall bytas.
Nilla: Ja, det gjorde jag! Ha,ha,ha. Det är ett väldigt fint och användbart ord. Jag ser fram emot att se i vilket sammanhang du tänker använda det.

Rut-Knut-Tjut sa...

Jag vill ha ett till rum på vår övervåning. Sen vill jag ta bort snedtaket där uppe. Mannen skakar på huvudet, skissar upp lösningar på uterum och sånt, pfft!

Malla sa...

oj jag läste helt galet. oomknullrunkelig. Sorry.
Jag tycker köket ser fresch ut!

Kul att du skaffat bloglovin. Jag har prenumererat på dig aplänge! :)

Shamrock sa...

Vårt kök såg oxå ut sådär. Jag har flyttat diskmaskinen så att den är på andra sidan diskhon. Det blev mycket bättre och jag(hm) slapp dra om massa rör.

Finnpajsaren sa...

Hm... Känner igen. Ta bort halva din diskbänk/arbetsyta så kan du hajja att jag är less på vårt. Vi kanske får mängdrabatt på Ikea om vi går och handlar två på en gång?

Knasterfaster sa...

Rut-Knut-Tjut: Känner igen. Ibland är det som om man bor på olika planeter.
Malla: Oj då, du måste vara försiktig så att du inte snubblar på orden och ramlar omknull. ;)
Shamrock: Jag fattar inte varför de inte ställde diskmaskinen där ifrån början. Har ni gjort om ert kök? Hur ser det ut nu då? Kan du visa?
Finnpajsaren: Det borde bli "ta två betala för en"-rabatt på IKEA tycker jag. Duktigt av dig att baka och stå i med så liten bänkyta!

Shamrock sa...

Knaster: Jag ska försöka fixa ihop något. Vi gjorde köket för några år sedan. Men jag har ett avlångt radhuskök. Början ser ut som hos dig men när väggen kommer fortsätter köket till matplatsen... Jag ska se om jag kan få till några foton. Annars får jag göra en ritning och skicka till dig

Göran sa...

Hej!
Kul att se detta djupt underskattade ord, "Oomkullrunkelig" i ett helrätt sammanhang.
Jag har själv använt det i ett hönskåseri en gång, men det är inte ofta man stöter på det.

Knasterfaster sa...

Shamrock: Vår matplats ligger åt andra hållet. Köket är väldigt avlångt. Det skulle vara kul att få se hur ni har de i ert kök. Bakom diskbänksväggen ligger tvättstugan. Jag tor att jag vill ta bort den väggen.
Göran: Hej! Det är tur att du och jag finns så att sådana där fina ord kommer till användning!