tisdag 5 april 2011

Fortfarande sjuk

Jag har fortfarande inte fått kontakt med arbetsplatsen. Jag har ringt och lämnat meddelande på telefonsvarare och jag har mejlat utan att få svar. Det känns som en mardröm. Jag har ringt hem till en av mina nya arbetskamrater men hon var inte hemma. Jag ringde på hennes mobil igår men den var avstängd. Mina nya chef har inget mobilnummer enligt hitta/eniro. Nu ska Sambon åka förbi arbetsplatsen för att se om han kan få tag i någon.

Jag vet inte vad jag har för temp idag men igår eftermiddag hade jag 39.3. Jag känner mig inte lika varm nu. Vet inte om jag har huvudvärk för att jag är förkyld eller om det är för att jag inte har ätit så mycket eller om det är kaffebrist. Måste ta en huvudvärkstablett för att klara av att göra mig en kopp kaffe. Förkylningen är inte det värsta. Det värsta är att jag inte kommer iväg till jobbet. "Men det kommer fler arbetsdagar, kan du ju trösta dig med".  Skrev Nilla så snällt i en kommentar igår.  


Uppdatering: Sambon har ringt nu. Han har varit vid min nya arbetsplats och träffat mina nya arbetskamrater. Han pratade med min chef. De satt i morgonmöte när han kom och så kom det nya möbler också mitt i alltihopa. "Kaos" sammanfattade Sambon det.
Jag vill också vara där i kaoset och sitta i möte och bära möbler.

9 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Förstår din frustration!
Men du kan ju inte göra så mycket mer än att kurera dig nu...
Skönt att sambon åkte dit i alla fall så du fick kontakt via honom.

Lysande ögonblick! sa...

Klart du vill. Snart, snart är du där. :)

KRAM!

Singelmamman sa...

Var rädd om dig själv och krya på dig istället. Nästa gång du kommer till mig kan jag ordna möte och kaos. Jag är ganska bra på det sista. KRAM!

Nica sa...

Men stackare. Förstår hur det känns. Och det gör säkert dina nya arbetskamrater också. Krya, krya nu!

Snäckskalsdalen. sa...

Stackare, det låter som en mardröm. Fast jag blir lite fundersam på arbetsplatsen, har den ingen kontakt med yttervärlden, konstigt.....Hoppas du snart blir frisk så att du kan gå dit och kolla in läget!
Kram

Knasterfaster sa...

Nilla: Nu kurerar jag mig bara. På torsdag cyklar jag till jobbet.
Alexandra: Då ska jag göra hoppsasteg!
Singelmamman: Jag tror du är ganska bra på det första också. Vilket ämne ska vi diskutera?
Nica: Jag hoppas att mina nya arb.kamrater kommer att förstå.
Snäckskalsdalen: Min nya arbetsplats är ännu så länge en byggarbetsplats så det finns varken datorer eller telefoner där ännu. Chefens mobil var dessutom kaputt berättade hon för sambon.

Anonym sa...

Men så frustrerande att inte kunna få tag i någon på jobbet och meddela sig. Men är ditt jobb en byggarbetsplats så är väl förståeligt. Fast kaos kan faktiskt vara ganska skönt att slippa, särskilt när man har feber! Ta det lugnt och krya på dig!

mockapocka sa...

Aha, det var därför ingen svarade (byggarbetsplats, chefens kassa mobil osv). Jag började just undra vad det var för nötter som inte svarade. Men som oftast; allt har sin förklaring. Kureringstips från mig: sov sov sov.

Knasterfaster sa...

Fru Hansson: Välkommen som följare! Jag är glad att jag slapp vara mitt i kaoset med feber i kroppen.
Mockapocka: Välkommen du också om jag inte redan har skrivit det! Jag kommer absolut inte arbeta tillsammans med några nötter. Tack för kuringstipset. Jag sov och sov och sov igår och idag har jag mått som en prinsessa! (En prinsessa med lite hosta, lite feber och lite huvudvärk).