söndag 17 april 2011

Middag

Ikväll fick Sambon grilla. Han grillade fläskkarré. Till det gjorde jag en rissallad. Anledningen till att det blev en rissallad var att förutom pasta var ris det enda tillbehöret vi hade hemma. Det fanns dock endast jasminris så att det räckte till fyra portioner. Jag blandade riset med stekt rödlök, aubergine, vitlök, gul och grön chili, riven ingerfära, färsk tomat, västerbottenost, parmesan, olivolja och balsamico. Ja, det blev gott!

Idag har vi pysslat i trädgården hela dagen, rensat ogräs, krattat gräsmattan och jag vet inte vad men tid tog det i alla fall.

Mellan har kommit hem från LAN:et. Mattanten hade lärt dem att dansa zumba också. Mellan undrade varför jag inte dansar zumba. Det kanske är värt att testa. Om Mellan tycker att det är kul så är det nog det.

Nu måste jag gå ut igen för det är vackert väder ute och synd och skam att sitta här i soffan med en filt över benen.

4 kommentarer:

Gafflan sa...

Här har det också varit trädgårdsröj. Lite röd i ansiktet av solen har jag blivit också.

Blåklinten sa...

Zumba ska va jättekul har jag hört, men jag sitter nog också hellre med en filt över benen i det vackra vädret.

Shamrock sa...

Många tycker att zumba är jättekul. Jag har för dålig koordination så det är inget för mig - men det ser roligt ut

Mika sa...

Ja! Zumba är superroligt! Jag avskyr dom flesta träningsformerna... Men zumba gör mig bara glad! (och nej... jag har inte någon bra kordination och jag ser för festlig ut i spegeln när jag dansar på... ändå ler jag hela tiden!)
Så prova zumba!