tisdag 12 april 2011

Kollo

 
Minsta ska på kollo i sommar! Han är så glad! Han kommer att vara bortrest i två veckor. Oj, oj, oj så länge tycker jag. Det är för kort tid säger Minsta. Han är på kollo de två första veckorna av sommarlovet. Kollot ligger 265 km härifrån. Det är långt bort.

Idag fick jag en present av Minsta när jag kom hem. Det var en värmekudde som han har sytt i slöjden. Den är prickig på ena sidan och rosenmönstrad på den andra sidan. Den är superfin! Ni ser den här ovanför.

Nu måste jag laga middag och jag har ingen aning om vad vi ska äta idag. Det är bara jag, Mellan och Största som ska äta ikväll. Sambon och Minsta ska äta ute efter fäktningsträningen.

Det går trögt att skriva ikväll för jag är seg i huvudet. Dagarna på mitt nya jobb går snabbt för jag har roligt men jag är inte van att ha människor runt mig hela tiden.

12 kommentarer:

Malla sa...

ooooh 2 veckor,så länge - men det kommer helt klart vara en upplevelse för honom :)
superfin värmekudde!

Lysande ögonblick! sa...

Men vilken talang. Superduperfin!!!

Osloskånskan sa...

Jättefin kudde! Tror killen kommer att få det kanon på kollo!

mockapocka sa...

Lyxigt med en vetekudde med fina prickar på!

Renée sa...

Jösses, två veckor utan minsta!!! Min flicka är så mammig så det vet i tusan om hon hade velat åka på kollo.... Kanske skulle fråga? Eller nä... det finns inga pengar till det tyvärr även om hon velat för jag antar att det kostar en slant? Hoppas han får det super! Själv var jag på läger över en helg när jag var barn och jag grät som ett as efter mor min... nostalgi...

Fru Venus sa...

"L" ska vara nästan fyra veckor i England...hm...

Fru Venus sa...

"L" ska vara nästan fyra veckor i England...hm...

Singelmamman sa...

Min yngsta har varit iväg på kollo tre gånger. Uppskattat hela tiden så minsta kommer säkert att få roligt. Han får gärna sy en så fin kudde åt mig med.

nillas liv på pinnen sa...

Fin kudde!
Den kan du krama när minsta är på kollo.

Shamrock sa...

Kudden är jättefin. Håller med dig 265 km är långt borta men han kommer säkert att få kul

Shamrock sa...

...och tänk vad stor han kommer att vara när han kommer hem igen

Knasterfaster sa...

Alla: Minsta blev generad och glad över alla kommentarer om kudden.