fredag 30 april 2010

Åh nej inte idag igen!

The Hobbit: Or There and Back Again(Är jag en detektiv eller en spårhund?) Idag utspelades sig precis samma scen som förra fredagen. Jag fick en känsla av déjà vu. Största och Mellan har sovmorgon på fredagar och börjar kl. 09.10.  Kl. 08.50 frågar Mellan mig "Mamma, har vi någon engelskabok hemma, alltså en bok på engelska?" Förra fredagen svarade jag. "Vi har en men jag vet inte var den är". Vi letade och hittade ingen. Mellan kom för sent till skolan. Jag tror bestämt att jag frågade honom den här veckan, måndag eller tisdag, har du varit på skolbiblan och lånat någon engelsk bok och fick till svar att de hade så dåliga böcker där. Tyvärr nöjde jag med det svaret... Imorse kl. 08.50 så säger Mellan: "Mamma, har vi någon engelskabok hemma, alltså en bok på engelska?" *stön* från mig liksom!!! Vi började leta igen. Största hjälpte också till för det var hans bok vi letade efter.Vi letade precis överallt.  Kl. 09 hittade jag den i en hylla bland sambons datorböcker! Jag blev så sur på Mellan. Han har haft minst en månad på sig att ordna fram en bok förstod jag det som. Vet ni vad jag sa när jag hade hittat boken?! Nu tänker jag blogga om det här!!! Så sa jag faktiskt. och så sa jag att jag skulle ha hittelön och att jag skulle dra det från hans månadspeng.

5 kommentarer:

Gafflan sa...

*suck* Leta efte saker på mornarna före skolan är det värsta jag vet. Man har ju inte tid!
Tur du hittade den :)

Fru Venus sa...

Jag gillar det överstreckade bäst! :-D Kram

Malla sa...

Hahha, bra sagt av dig!! :D

Monica sa...

Hoppas du får en trevlig Valborg ändå... ;))

FredagsKramen

Knasterfaster sa...

Gafflan: Att leta efter saker är hemskt. Hittar man inte det man letar efter känns det som om man inte har gjort någonting. Det var verkligen en skön känsla när jag hittade boken :)
Fru Venus: Jag sa faktiskt det överstreckade också. ;)
Malla: Det var inte för elakt sagt tycker du?
Monica: Tack för fredagskramen den kändes skön. :)