onsdag 7 april 2010

Nu är jag trött igen

OBS! VARNING FÖR URTRÅKIG LÄSNING! LÄS EJ DETTA OM NI VILL BLI ROADE! URSÄKTA MIG MEN DET BLEV INTE BÄTTRE ÄN SÅ HÄR IKVÄLL.
Jag är så fruktansvärt trött. Jag borde nog gå iväg och träna för jag brukar bli mycket piggare då men jag orkar inte ta mig till gymet. På förmiddagen idag var jag med Minstas klass på stadsbiblioteket. De fick information om hur man lånar böcker och sedan lånade de böcker. Minsta lånade 4 stycken. Två skönlitterära och två faktaböcker. Jag gick direkt till jobbet från biblan. Jag fick ta med mig faktaboken om Star Wars till jobbet för den var för stor för Minstas kasse. På jobbet har jag slitit med professorns engelska texter idag igen. Jag har försökt att klura ut vad det är han har handskrivit på två A4-sidor. Han skriver smått och vackert men nästan oläsligt. Det går inte att se skillnad på p och t och inte på u och n heller. Det tog två timmar att skriva rent hans handskrivna text. För två veckor sedan började vi med datorjournal. Det är väldigt roligt men det dyker upp nya frågeställningar och ändrade rutiner hela tiden. Jag var ju med och utbildade de andra så jag tror att jag har fått 1027 frågor hittills sedan införandet (jag har kunnat svara på de flesta).
Det kan nog bidra till att jag är trött. Idag har Största fått reda på att han har kommit in på Natur-Musp. Sambon berättade det för mig nyss. Jag frågade Största för en dryg timma sedan om det hänt något särskilt idag men det hade det inte gjort sa han. Nu har Största och Sambon precis kommit hem från en gitarrlektion på Kultursskolan. Sambon fick alltså veta om gymnasieintagningen i bilen.
På jobbet var det några som kommenterade att jag klippt mig men ingen sa något om färgen.
Igår var jag tvungen att bestämma vilka veckor jag ska ha semester i sommar. Jag kommer att ha tidig semester. Jag tycker bäst om tidig sommarsemester för jag tycker inte att sommaren börjar förrän jag har semester.

8 kommentarer:

Fru Venus sa...

:-D Smart tänkt om semestern!

Malla sa...

Jag har extret slarvig handstil..kan egentligen texta rätt ok men skriver alldeles för snabbt så det går nog inte att läsa sen, för andra än mig.
Ha en fin kväll!

Finnpajsaren sa...

Jag tycker bäst om ledigt hela sommaren... ;-)
Är det du på bilden?

Knasterfaster sa...

Fru Venus: Tack!
Malla: Professorn är 67 år och invandrad från Indien. Jag är övertygad om att du skriver mer läsligt än honom. Har du något som du vill att jag ska tyda? ;)
Finnpajsaren: Tänk om man kunde vara ledig hela sommaren! Nej, det är en katt på bilden. Det där andra är nog bara smuts på linsen ;)

Lysande ögonblick! sa...

Jag håller med sommaren blir inte på riktigt utan semester. tar tidig jag med. :) Sov gott.

Mina dagar sa...

Det var inte alls urtråkig läsning!
Kul att få hänga med i vardagen!!

Jag har inte haft tid att läsa bloggar på sista tiden men ska nu försöka ta igen det!

Ååååhhh...guud vá jag känner igen det där med att "dom" inte berättar!! Men om man råkar fråga så kan det slinka ut något kanonbra!!??
Min största är ju numer 24 år men det händer faktiskt fortfarande ibland? Men oftast berättar han nu för tiden om det som händer i hans liv! (ja jag får väll naturligtvis inte veta allt och det är ju sunt)
Kul att han kom in!!

Oj, så kan man ju tänka om sommaren och semestern!
Jag vill alltid ha sent för då tycker jag att jag har så mycket sommar kvar!
Man är olika :)
Må så gott!
Kram Eva

Camilla sa...

Jag har bestämt att jag ska ta fem veckors semester till sommaren.
Det ska bli såå underbart.
Men jag börjar inte min semester förrän i mitten på juli.
Men semester blir det :)
Ha en bra dag och kram på dig!

Knasterfaster sa...

Alexandra: Hoppas vi får fint väder då!
Mina dagar: Hej på dig! Tack för ditt långa svar. Idag har han berättat lite mer om vad som hänt idag. På jobbet är vi också olika. En vill ha tidigt, en vill ha sen och en vill ha mitt på!!!
Camilla: Jag skulle också vilja ha sommarsemester 5 veckor i ett sträck!!! Det har jag aldrig någonsin haft. Jag var ledig 5 dagar på sportlovet och hade en dag sem då jag var i Sthlm. När jag haft mina fyra veckor så har jag 6 dagar kvar. De brukar gå åt under höst/jul. Jag är verkligen avundsjuk på dem som har möjlighet till kompdagar. Jag hade 25 sem.dagar tills jag fyllde 40. Nu har jag 31.