tisdag 27 april 2010

Trött. Nu skriver jag matblogg....

Fattar ni hur trött jag är när jag inte orkar stänga av TV:n fastän det är Simpsons på den på ganska hög volym? Det är bara jag som sitter här. Jag orkar inte sträcka mig efter fjärren. Jag har cyklat 20 km idag. Det är inte därför jag är trött, tror jag. Det är för att jag äter fel. Idag åt jag i alla fall frukost. Det var ju ett fall framåt. Jag åt Kefir med honung och cornflakes. Till lunch åt jag fiskgryta med mos. Mellan kl. 11.30 - 19 åt jag ingenting. Jo jag åt en liten kaka kl. 14. Mellan gjorde middag ikväll. Han gjorde falukorv med stuvade makaroner. Han hade aldrig gjort stuvade förut. Jag avrådde honom från det men han ville absolut stuva. Ni förstår jag var så trött att jag orkade inte vara med och förklara precis hur man ska göra. Stuvningen blev lite bränd men god ändå. Minsta åt en stor portion så den var klart godkänd. Minsta kan vara rätt så kinkig. Han är den enda av sönerna som varit kinkig med maten. Mellan hade en period när han var 3 - 5 år då han "vägde terrian" dvs. han vägrade äta allt kött utom hamburgare. Annars har de två största ätit allt. Mellans favoritgrönsak på dagis var "träd" dvs. broccoli. Mellan och Största var de enda barnen på dagis som åt äppelkaka med vanlijsås. Det tyckte inte de andra barnen om.. Konstigt tycker jag. Det tror man ju alla barn tycker om. Minsta är som sagt kinkig. Han tycker bara om farmors/svärmors mat och så gillar han stuvade makaroner.
Sambon jobbar i Stockholm idag. Vet inte när han kommer hem så nu måste jag ta hand om disken. Det blir inte kul att ta hand om den där kastrullen med vidbränd mjölk.
Det var förresten härligt att cykla med Minsta till och från Komtek. Vi såg massor av vårblommor!!! Här Minstas nya cykel.

6 kommentarer:

Malla sa...

Jag blev tvungen att titta på studsmattebilderna igen :)
Fabbe kan vara rätt kräsen gällande mat, förstår inte varför, då han var mindre protesterade han inte alls...skönt att du ätit bättre idag :)

Gafflan sa...

Köp med dig måltidsbars, Nutrilett t ex. En sådan mättar faktiskt väldigt bra och du blir inte lika trött innan du kommer hem.
Här gillar vi (jag och maken) mjölkstuvade makaroner, döttrarna vill bara ha vanliga makaroner och det vägrar jag äta. Det får dom ha när inte jag ska äta hemma.
Det finns verkligen mycket att titta på ute i naturen nu för att inte tala om alla fåglar som kvittrar. Underbart.
Fin cykel han har.
Kram.

Fru Venus sa...

Jag har med mig nötter och apelsin, det mättar bra! Snygg cykel han har fått :-) Mina tjejer gillar när farmor lagar makaronvälling...SÅ tacksam att inte jag behöver göra det ;-)

Finnpajsaren sa...

Du måste köpa såna där bars eller nån färdig shake *bannar lite*
Bra att få middan lagad.
Kram.

Monica sa...

Imponerad över cyklingen men inte över matintaget...
Tycker Gafflans och Finnpajsarens "tips" verkar vettiga :)
Kram

Knasterfaster sa...

Malla: Kul att du uppskattar mina fina bilder. Jag är särskilt nöjd med "häckbilden" ;) ;)
Gafflan: Cykelturen var underbar. Hoppas jag hinner/orkar handla sådan där bars imorgon.
Fru Venus: Där jag satt och jobbade förut hade jag en arbetskamrat som jag hade "fruktstund" tillsammans med. Vi åt nötter och frukt. Nu fikar jag sällan tillsammans med någon på f.m. Det blir så kladdigt att äta apelsin vid datorn. Minsta är väldigt nöjd med cykeln!
Finnpajsaren: Om jag orkar ska jag köpa sådana där bars imorgon...*skäms*. Det är fantastiskt att ha stora barn som kan laga mat! (:
Monica: Jag ska lyda Gafflans och Finnpajsarens råd. Jag tycker också att deras tips verkar vara vettiga. (: