torsdag 20 maj 2010

Slutade kl. 13 idag.

Idag slutade jag alltså kl. 13. Tyvärr så hade jag inte räknat med att jag inte har rätt att äta lunch när jag slutar redan efter 4,5 timmar. Man måste arbeta 5 timmar för att ha rätt till lunch. Jag löste det genom att "fika" i 15 minuter istället. Jag åt lite sallad och en banan.
Ikväll skall Mellan ha något som heter Karl Johans salonger i skolan. Det blir god mat och underhållning. Han skall ha vit skjorta och svarta byxor på sig. Tyvärr upptäckte vi i morse(!) att de vita skjortor vi hade hemma antingen var för stora eller för små. (Han provade skjortor framför en spegel och utbrast "faan så snygg jag är!" och eftersom jag är hans mamma så kunde jag bara hålla med! Ursnyggt var han i vit skjorta!). De enda svarta byxor han har är ett par väldigt slitna svarta jeans. Vi ÄR dåliga på framförhållning. I måndags insåg vi att det är ikväll som den här föreställningen äger rum. Igår var sambon och köpte biljetter. Tur att jag slutade kl. 13 idag så att jag hann åka och handla en vit skjorta och ett par svarta byxor till Mellan. Skjortan får han "återanvända" på skolavslutningen tänkte jag och byxorna kostade inte så hiskeligt mycket, faktiskt "bara" 199 kr. Jag levererade kläderna åt honom på skolan. Största hade precis haft prov och slutade tidigt så jag fick sällskap på cykelturen hem! Jag och minsta festade på varsin bakelse till eftermiddagsfikat! Största fick en glass. Jag har förresten anmält Minsta till Kulturskolan nu. Slagverk (trummor) i första hand (kötid 2 - 3 år) och saxofon i andra hand! Jag tror att han får börja med sax i höst för det är inte så lång kö till det. Nu ska jag para strumpor.

4 kommentarer:

Gafflan sa...

Framförhållning vad är det? Här är vi inte snabba i vändningarna heller men det brukar altid lösa sig med lite extra stress till slut ;D
Lycka till i kväll och med strumpparningen.

Fru Venus sa...

Hej du :-) Det blir säkert bra, och saxofon är så vackert! Mycket bättre än trummor! Kram

Malla sa...

äsch då, jag kanske kan hjälpa dig med sockorna nästa gång?

Knasterfaster sa...

Gafflan: Det ger ju lite spänning i tillvaron när man inte är så planerande! ;)
Fru Venus: Jag håller tummarna för att han kommer att kommer att gilla att spela sax och fortsätter med det!
Malla: Ja nästa gång får du komma och hjälpa till! (;