tisdag 25 maj 2010

Stängningsdagen idag

Sambon var hemma med Minsta hela dagen idag. Han hade nämligen "tur" och vaknade med bankande huvudvärk. Skönt att det löste sig. Jag arbetade till 17.45.

Igår var Mellan så pinsam.Han hade en uppblåst kådis som han gick och viftade med här utanför då han skulle följa flickvännen upp till stora vägen där hon skulle bli upphämtad av sin pappa. *suck* . Jag var ju bara tvungen att ha ett Mellan-snack med honom igen. Det visade sig att naturkunskapsläraren varit snäll och delat ut dylika. *klapp, klapp, klapp*. Samme lärare hade också demonstrerat kådisars hållbarhet och utvidgningsförmåga genom att trä en över huvudet. Den sprack upplyste Mellan mig om. Jag frågade om Mellan fått flera och det hade han. Han undrade varför jag ville veta det. Jag svarade att jag ville veta var jag kunde hämta en ifall jag hade behov utav det. Ja, för vad skulle jag annars säga?! Största är också försedd visade det sig. Bra, då vet jag det.
Tillägg: Jag sa faktiskt till Mellan att det inte är det största huvudet som dedäringa skall sitta på för att skydda mot det de är tänkta för.

10 kommentarer:

Malla sa...

Haha, jag måste få skratta åt ditt klockrena svar till Mellan :)
Sov gott!

Lysande ögonblick! sa...

hahaha. Underbart. Och strålande svar. KRAM!

Finnpajsaren sa...

Hahaha. Bra svar. *typ ridå hos mellan*

Fru Venus sa...

10 poäng för det svaret :-)) Här delar Röda Korset ut kådisar på skolans julfester och avslutningsfester....mysko, ungarna är 12 - 16 år och inte "byxmyndiga"...

Gafflan sa...

Min äldsta har också fått kondomer i skolan, hon visade mig. Så kom hennes bästa kompis på besök och talade om att hon minsann fått en med jordgubbsmak! Helt naturligt ba!!!

Mina dagar sa...

Hahahahahaha.......ja, jag förstår att du som den ansvarsfyllda mor du är MÅSTE tala om vilket huvud den ska sitta på så att INGET missförstås:D
Det är ju HELT förstårligt ju!!
BRA;)
Kram Eva
(som bara jobbar och inte hinner med den här bloggvärlden:()

Shamrock sa...

Jag skrattar gott åt ditt klockrena svar.

Ulrika sa...

Det ska böjas i tid det som krokigt ska bli!
;)

Du fann dig fort det där med att du ev. behöver kådisar, starkt jobbat!

Knasterfaster sa...

Malla: Sambon och jag somnade sent men sedan sov jag som vanligt väldigt gott! Tack!
Alexandra: Tack! Hahaha
Finnpajsaren: Det är väl så en slipsten skall dras?!
Fru Venus: Röda korset? Hahaha. Svärmor är med där. Jag kan inte tänka mig henne dela ut kondomer! Är ungdomarna jämngamla så får de väl göra "det" även fast de inte är byxmyndiga?
Gafflan: Det är bara bra att de delar ut dem i skolan tycker jag så att det blir lite avdramatiserat. Förhindras en tonårsgravidtet på grund av skolutdelade kondomer så är det ju bara bra. (:
Eva: Jag tar min ansvar för sextalk med ungdomarna här i familjen. Sambon blir bara generad.
Shamrock: Hahaha, ja ibland får jag till det!

Knasterfaster sa...

Ulrika: Jag vill ju inte att han ska tro att jag tror att han tänker göra "det" liksom. (;