lördag 8 maj 2010

Natti natt

Jag har redan gått och lagt mig. Sambon tittar på fotboll på TV. Jag skyllde på huvudvärk och magvärk och all annan slags värk för att kunna ligga här för mig själv i lugn och ro. Enligt sambon så måste man vara svårt sjuk för att gå och lägga sig före kl. 22. Det är nog för att han inte tycker om att sova. Jag älskar att sova. Där är vi olika. Vi är olika med andra saker också. Matlagning t.ex. Han vill ha "extra allt" och jag tycker att "less is more". Till födelsedagar vill han köpa stora bastanta saker och jag vill ge bort något litet och fint. Som jing och jang. Ibland (flera gånger idag, faktiskt!) blir jag irriterad på att han är olik mig men om han inte var som han är så skulle jag väl inte älska honom antar jag. Idag hade vi en härlig gos- och mysstund mellan presentinköpsirritationen och matlagningsirritationen.

En sak som sambon sa förra veckan har gnagt lite i mitt huvud. Jag stod framför spegeln och sa "Usch vilken dubbelhaka jag har fått" då sa sambon "Äsch det gör väl inget, då har jag ju bara mera av dig!" Min mage däremot den klagar han på att den börjar bli för stor och bullig och säger "du borde göra situps". Varför tycker han att det är ok att ha mer av mig under hakan än runt magen?

6 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Dagens bästa fråga!
Jag kommer hänga här i kulisserna tills jag får ett svar.

Malla sa...

Jag somnade halv 9 igårkväll...:S
Har ingen aning om det där med dubbelhaka/mage, har du frågat honom?

Koola Viola sa...

Ha ha, sådär är maken och jag också. Olika. Fast lite lika också. Men väldigt olika.

Fast skulle han klaga på min magen och säga till mig att göra situps skulle jag nog nypa honom i näsan. Kanske stoppa in en ärta i örat på honom. Eller hälla apelsinjuice i håret på honom så det blir alldeles kletigt och tovigt. Nåt sånt hemskt skulle jag göra så han förstår att det var en väldigt korkad sak att säga.
;o)

Lysande ögonblick! sa...

Bra fråga. Det skulle jag också vilja få svar på. Det viktigaste är att du känner dig glad och nöjd. :-)

Hoppas helgen har varit fin. En stor kram från mig!!!

Fru Venus sa...

Han verkar tycka om att leva farligt nära stupet ner till avgrunden, den gode mannen. Ett (godkänt) svar skulle inte skada, tack!

Ulrika sa...

Tjaa. Märkliga är dom karlarna.

Själv har jag mycket av både dubbelhakor och magar, men jag antar att det bara gör mer av mig att älska *moahahaha*