måndag 27 december 2010

Grantävlingen fortsätter

Ni har väl inte missat min julgranstävling? Det är redan några granar som är anmälda till tävlingen. Klicka på rubriken "JULGRANSTÄVLING" här uppe till höger under bloggnamnet så får ni se! Ni som inte anmält er gran har tid på er ända till den 12/1.

En julklapp

Idag fick jag en julklapp på jobbet! Jag fick ett par tåstrumpor utav en läkare. Paketet låg i min postfack.

Jag har varit på uruselt humör idag. Jag hatar när andra ger mig åsikter som jag inte vill ha. Idag röt jag till. Jag ryter som en mus ungefär men det hördes i alla fall. Chefens "det är bra att vi tycker olika" fick avsluta diskussionen. Vi pratade om julklappar och min åsikt är att jag tycker att biobiljetter till alla anställda är lika mycket en julklapp som att arbetsgivaren ger pengar till välgörenhet. De andra höll inte med mig. De tycker inte att de får något när julgåvan är pengar till välgörenhet... De fattar ju ingenting.

Sönerna som var hemma slarvade med maten, vilket gjorde mig ursinnig och ledsen. Det blev bara en massa tjafs med mig i telefonen på jobbet. De två största åkte till McDonalds och åt vid 16-tiden. Minsta fick inte någon mat förrän Sambon och jag kom hem vid 17-tiden. Sambon och jag har haft ett snack med dem när vi kom hem. Imorgon ska Mellan laga lunch och på onsdag är det Störstas tur.

7 kommentarer:

Gafflan sa...

I vår egovärld är det väldigt många som tycker att dom MÅSTE ha en fysisk julklapp, det tycker inte jag för det är minst lika roligt att ge som att få :D
Här är maken hemma med jullovslediga barn men inte fan hade det lagats någon mat när jag kom hem!
Kram

Knasterfaster sa...

Gafflan: Fi fan för din man och dina barn alltså! Så tråkigt. Blev du inte väldigt ledsen då? STOR KRAM

Fru Gårman sa...

Meh... jag vill hellre ha en klapp som är en gåva till välgörenhet än någon skitsak som jag ändå inte vill ha... Alla i min närhet är ganska medvetna om att jag är sån och det är skönt! :D

Fru Venus sa...

Du måste härja opp dom där äldre killarna, och bra att du röt till på jobbet! Hoppas du fått min (vinnar)gram ;-) KRAM!

Singelmamman sa...

Tror nog inte att du röt som en mus. Du hörs när du vill. Bra. Och sönerna kan uppenbarligen behöva lite ryt... Bra det också. KRAM!

Ancan sa...

Varför ska man alltid behöva bli VANSINNIG för att det ska gå in i folk att ngt är förbannat fel????

jag hade föredragit om det räckte med att musryta för att få effekt!

Musryta....lät inte som helt OK ord, men jag antar att du förstår poängen av det trots det :)

KRAM till dig!

Knasterfaster sa...

Fru Gårman: Skitsaker är ett himla resursslöseri!
Fru Venus: Oftast överlåter jag härjandet till Sambon men ibland känner jag mig tvungen att ta ton.
Singelmamman: Jag behöver inte höja rösten för att höras. De lyssnar på mig ändå eftersom jag oftast säger så himla smarta saker. :) Det gäller både sönerna och arbetskamraterna!
Ancan: Musryta - hahaha. Det är precis vad jag gör. Jag är bra på att kontrollera min ilska.