tisdag 21 december 2010

Å hej å hå

Det blev hamburgare till middag ikväll. Egengjorda med vörtbröd för jag hade inget hamburgerbröd. Sambon är på julbord tror jag. Han äter i alla fall någon annanstans än hemma.

Idag har jag postat brorsans julpaket. Det vägde drygt 4 kilo och kostade 138 kronor att skicka. Det var en ovan tjej i kassan som höll på att lära sig att skicka paket. Hon trodde att hon aldrig skulle lära sig det men jag sa att jag absolut trodde att hon skulle lära sig det någon gång. Kön blev lång bakom mig men jag sa ändå till henne att ta det lugnt för jag hade inte bråttom. Då log hon. Hon var väldigt söt då hon log. Nu blir det spännande att se om paketet kommer fram eller inte. Om det inte kommer fram så ska jag fylla i formuläret på den här sidan "Klagomål till Posten".

Jo-o då,  men annars så är det "sådär" skulle man kunna säga. Jag är inte så glad som jag önskar att jag var så här dagarna innan jul men man kan ju inte få allt här i livet. Jag har huvudet upp och fötterna ner och det är jag åtminstone lite glad över. Det är jämna plågor. Det löser sig så snart suggan simmat över Ålands hav. Det där sista var ett ordspråk. Det har jag inte hittat på själv. Jag tror att de sa så där jag växte upp. Har ni hört det ordspråket förut? Vänta jag googlar det.... Hm. Så här lyder det: "om inte om fanns, kunde suggan simma över ålands hav på ett järnspett". Ha ha, jag hade fel.

Vi har redan fått fyra julkort i år. Det är ett mer än vi fick förra året. Ett julkort har jag fått från en bloggvän. Igår fick jag en julklapp ifrån en annan bloggvän. Tack, ni är så snälla och jag blir så glad! Paketet tänker jag inte öppna förrän på julafton. Julkorten har jag tejpat fast på insidan av ytterdörren. Det är förresten -18,6 grader ute just nu. Brrr.

Ge mig kramar i massor för jag behöver det just nu.

13 kommentarer:

Fru Venus sa...

Du får tusenmiljoners kramar av mig + lite snö, vi håller på och "drunknar" i snö.... *kramar om hårt* (sugga över Ålands hav...ska jag komma?)

Monica sa...

Du får oräkneliga kramar av mig!
...och lite snö på köpet... ;D

Singelmamman sa...

Jag skickar inte snö, för det misstänker jag att ni också har så ni är nöjda. Men en sjuhelsikes jättemånga men framförallt varma, kramar. En lite extra, en sån där, hålla-om-kram.

Mika sa...

...du borde tipsa Ernst Kirschsteiger (hur stavar man till det???) om hamburgare med vörtbröd! Låter som en riktig jul-delikatess!

Nej men nu vill jag också skicka en julklapp till dig... du får en nästa år... i år får du massor av kramar. Stora, små, hårda och mjuka... jag undrar så klart varför du är i extra behov av dom... för jag är jäkligt nyfiken... men du får dom i vilket fall som.

Knasterfaster sa...

Fru Venus: Du är mer lik en sjöjungfru. Sådana simmar nog väldigt snabbt. ;)
Mika: Jag tänkte lägga på lite rödbetssallad också men vi hade så lite kvar. Men det hade varit gott till. En gång cyklade Ernst förbi här!!!
Monica: TACK.
Singelmamman: Det var precis en sådan jag behövde. Det känns lite lite bättre nu.
Mika: Jag tänkte lägga på lite rödbetssallad också men vi hade så lite kvar. Men det hade varit gott till. En gång cyklade Ernst förbi här!!!
Tack för alla kramarna.

Jenny sa...

Åh.... hoppas du får känna lite skön glädje och lugn också. Innan suggjävlen har simmat färdigt. För det lär ta sin tid.
Vi här nere i NV-skåne har också arton minus denna morgon. Det är sick. Dumt.

Anonym sa...

Skickar massor av kramar, lite sent kanske, men likväl lika varma.
/Småländskan

Finnpajsaren sa...

TACK snälla snälla rara Knasterfaster för posten igår. Jag gick bananas över att nån kommit ihåg lilla mig och öppnade paketet. Tack snälla för tanken. Det värmde! :-)

Ulrika sa...

Tack tack för paketet jag fick! Jag blev så himla glad. Jag får skicka kramar i massor tillbaka.
Jag har inte öppnat det ännu, sparar till julafton (tror jag ;))

Ha det så gott och hoppas humöret kommer tillbaka, det är svårt i julstressen men när väl julen börjar då brukar stress och sånt släppa litegrann. Om du är stressad alltså.

KRAM!!

Shamrock sa...

Det ordspråket har jag aldrig hört förr så nu har jag lärt mig ett nytt. Jag saknar gamla hederliga posten, tycker inte om att skicka eller hämta paket på OK

Mina dagar sa...

Jag skickar fler kramar än någon annan!!!!
Hoppas att alla tillsammans får dig att må bättre!!!
Vörtbröd och hamburgare..var det en ny smakupplevelse??
Hoppas nu att din bror får sitt paket och att du då kanske slinker in och tackar henne för att hon är så otroligt bra och duktig på att skicka paket;)
Jag tänkte strunta i julkorten iår men märkte att jag satt och skrev några igår iaf hihi...

Hoppas du och din familj får en myyyysig jul!!!!
VARMA JULKRAMAR från mig till dig!!

Anonym sa...

Kramar i massor till dig!!

Knasterfaster sa...

Krakel: Jag har haft ett bra samtal med en person idag så det känns lite bättre nu. Nu är det -22 och det är inte roligt alls.
Småländskan: Kramar i massor kommer jag att behöva t.o.m. mitten av januari tror jag.
Finnpajsaren: Det var så lite så. :)
Ulrika: Tänk att jag vann hos dig! Jag hade inga julkort hemma så jag skickade ett lite paket istället. Tack för alla kramarna. Roligt att du blev så himla glad. :)
Shamrock: Nja, jag gillade aldrig det gamla posten. Det var så dystert på något konstigt sätt. Vi hämtar och skickar paket på ICA. Där är de glada och trevliga. :)
Eva: Åh tack för alla dina kramar! De värmer. Jag brukar hitta på nya smakkombintioner, ibland blir det bra och ibland inte. Jag har pratat med min bror ikväll. Han ska hämta ut paketet på sitt ICA imorgon. Han har redan tackat. Vi kommer alldeles säkert få en mysig jul. VARMA JULKRAMAR tillbaka till dig. :)
Livet: Tack, det betyder enormt mycket för mig att få kramar just nu. Det värmer. Kram tillbaka. :)