torsdag 2 december 2010

Tyvärr så behöver jag nog skaffa en ny mobil.

Jag doppade min mobil i kaffe häromdagen. Det blev den inte alls pigg utav. Den är osedvanligt trött och seg. Den fattar ingenting. Det är som om den har fått kortslutning.

Det är mycket nu. Kallt är det också. - 14 ute just nu. + 17 här vid köksbordet. Jag skulle behöva gå till ICA för att handla mat men jag har absolut inte den minsta lust att göra det. Behöver ta ut pengar till Mellans resa också. Mat- + fickpengar...hm...det ska väl vara i en annan valuta de där fickpengarna....fick jag just reda på (när jag pratade med Sambon i telefon).
När jag var på stan handlade jag paket till värdfamiljen. Jag köpte en skuggljusstake designad av Ernst Kirchsteiger. Mellan stod och packade sådana på Färg och Form förra vintern för att få pengar till skolresan. Jag köpte en osthyvel på Claes Ohlson också för det vill Mellan ha med sig. I England skär de ost med kniv.

Nej hörrni, jag har faktiskt inte tid att sitt här. Jag måste stryka två stjärngosselinnen. Hur packar man sådana så att de håller sig oskrynkliga?

8 kommentarer:

Renée sa...

Min dator blev oxå konstig av kaffe. Texten blev helt plötsligt så liten så jag behövde förstoringsglas! Kaffe som är så gott...

Pinglan sa...

Konstigt att den inte blev pigg av kaffet?!

Finnpajsaren sa...

Du... det är nog ett omöjligt uppdrag... :-(

Min badade också en mycket snabb sväng i kaffe här om dagen. Jag var snabb och blåste den torr med hårtorken. Den funkar fortfarande...

Fru Venus sa...

Spelar inge roll hur du packar, det syns inte om det är skrynkligt sen när det är på. Hälsa honom lycka till! :-) Kram

Mika sa...

...jag tänker mig en stor rulle... typ ett rör som du rullar linnena på.... eller som fru Venus säger! Det låter logiskt!!!

kram
Mika

Nilla sa...

Det går inte.

Knasterfaster sa...

Renée: När jag köper en ny mobil så ska jag fråga: Dricker den kaffe?
Finnpajsaren: Jag blåste också mobilen med hårtorken men den hade nog hunnit sörpla i sig för stora mängder kaffe...Den går att använda men knapparna är sega.
Fru Venus: Just nu ligger linnena prydligt vikta i resväskan. Jag har hälsat honom ifrån dig.
Mika: En rulle hade nog fungerat bra! Tyvärr har jag redan packat ned dem nu. Man brukar ju släcka ned i lokalen när Lucia kommer så skrynklorna kommer säkert inte att synas

Knasterfaster sa...

Nilla: Nej, det är omöjligt.