onsdag 22 december 2010

Min nya fina påse

Jag har vunnit första pris i UlrikaSyrs tävling!!!
Imorgon ska jag handla julklappar. Det ser jag fram emot. Förhoppningsvis kan jag sluta jobba klockan 12.  Jag kanske får sällskap av Mellan på stan. Jag ska försöka att vara så ostressad som möjligt. Vi var till det stora köpcentret ikväll. Där handlade jag fyra mjuka paket och ett hårt. Vi handlade en kungsgran, en ljusslinga och glitter också.

Vi får inga julklappar på jobbet. Vi kommer få ett internat i stället! När vi har utbildningsdagar i höst så kommer vi att få en övernattning (=internat). På utbildningsdagarna ska vi prata om patientsäkerhet. Mina arbetskamrater tycker att patientsäkerhet inte är något för oss sekreterare. Jag vet inte vad de menar när det säger så. De kanske menar att de hellre hade velat ha en julklapp? 

(Vi får en fickalmanacka av landstinget till jul varje år. Det tycker jag är ett arbetsredskap så den räknar jag inte som någon julklapp).

Tidigare år har jag haft ett julklappslotteri på min arbetsplats men det tänker jag inte ha i år. Förra året gav jag mina tre kollegor varsin liten julklapp men jag ger dem ingenting i år. Jag har blivit snål. 

En läkare har gett oss sekreterare en ask choklad att dela på. Det var snällt utav honom. 

Får ni någon julklapp från er arbetsgivare eller från någon annan på er arbetsplats? 

11 kommentarer:

Singelmamman sa...

Jag har fått en julklapp från jobbet men jag vet inte vad det är i. Ganska bra att undgå få höra det när vi ändå är 350 som jobbar på samma ställe och som fått samma sak.

Monica sa...

Förr fick vi kommunanställda en Amaryllus varje jul.
Nu får vi ingenting...

God Jul förresten! :)

Roger Johansson sa...

Stora IT-konsult bolaget slog på stort i år! En reflex var delades ut av chifen. Man tackar.

Gafflan sa...

Jag fick 2 par påslakan+örngott av mina chefer (som jag "hjälpt" dom välja ut som julklapp åt oss anställda), en ljusstake av en leverantör, choklad av en annan leverantör och ett gåvokort/presentkort värt ca 360 kr.
Riktigt God Jul Knasterfaster!
Kramar

Gafflan sa...

Nu blev det fel, två påaslakan inte två par!

Knasterfaster sa...

Singel: När vi fick julklappar på jobbet så ville inte jag heller veta vad det var i. Jag öppnade alltid mitt paket på julaftonen.
Monica: Det är urusel ekonomi hos alla kommuner och landsting nu för tiden. God Jul!
Roger: Det tycker jag var väldigt fint gjort utav din chief. Det visar att han bryr sig om och är rädd om dig. Använd reflexen flitigt. KRAM

Knasterfaster sa...

Gafflan: Oj, du har ju fått riktigt många och fina julklappar! Det måste vara för att du är världens bästa Gafflan. Bra att de värdesätter dig. KRAM och God Jul till dig Gafflan!

Nica sa...

Näpp - är ju frilansskådis, så just dom där sakerna kommer inte riktiga "my way"
Grattis till julklappar!
Och jag önskar dig en fin, lugn och harmonisk jul!
Kram!

Shamrock sa...

Min arbetsgivare slutade med julklappar för några år sedan. Nu ger de pengar tillngt välgörande ändamål istället. Håller med dig, almanackor är arbetsredskap

Shamrock sa...

Grattis till vinsten

Knasterfaster sa...

Nica: Åhå är det så? Jag önskar dig en fin, lugn och harmonisk jul tillbaka!
Shamrock: Min arb.givare gav lite pengar till våldsutsatta kvinnor.