lördag 18 december 2010

Vad ska Knasterfaster göra idag då?

Idag ska jag gå ut och gå. Jag har tagit en Ipren. Jag önskar att jag var bättre på att åka skidor för då skulle jag åka skidor istället för att gå. Det finns ett längdskidspår som alla här i staden pratar om som ligger inte så långt ifrån där jag bor. Det är 5 km  med en stigning på 4 meter. Jag kan inte åka i backar.

När jag är ute och går så ska jag passa på att posta lite post. Igår fick jag ett julkort från min kusin Stina. Det har jag aldrig fått förut. Jag måste skicka ett julkort till henne. Hm.... om jag skickar julkort till Stina så måste jag skicka ett till min moster också och om jag skickar till moster så måste jag skicka till mina morbröder och skickar jag till mina morbröder så måste jag skicka ett till min bror och får min bror ett julkort så måste jag skicka till mina tre brorsbarn och får min släkt julkort så är det väl bäst att jag skickar julkort till svärmor och svägerskan. Få se nu...hur många kort och frimärken måste jag köpa? 10 stycken.

Jag har fortfarande inte handlat så värst många julklappar. Jag har handlat en bok och inspirationskort till Minsta och två små hårda paket till Sambon. Jag har inte handlat årets temajulklapp. I år är temat någonting rött. Jag pratade med Svärmor igår. Hon hade handlat sitt röda paket och hon har redan sagt "kvittot är kvar ifall om det ska bytas". Jag hatar "kvittot är kvar...." Hur svårt kan det vara att köpa någonting rött? Köp en jultomte då för jisse namn, hur svårt kan det vara och hur fel kan det bli? Svärmor och jag tycker väldigt olika om paketgivande. Jag har inte handlat några julklappar till Största och Mellan ännu. Hur slår man in fria sms och spotify?

6 kommentarer:

Ancan sa...

Hittade in här genom bekanta i Bloggvärlden.
Gillar verkligen det du skriver, och har nu spenderat en allt för lång stund med att läsa dina små inlägg.

Hoppas din jul blir fin!

MVH ancan

nillas liv på pinnen sa...

Usch, jag måste börja tänka på julklappar. *inser*
Har vissa problem med delar av julen men när lugnet sänker sig på julaftonskvällen är jag med till 100%.

Anonym sa...

Haha, ja, när man tänker på hur mycket ringar på vattnet ett julkort kan skapa så borde man börja med julförberedelserna i augusti ;)

Renée sa...

Vissa paket är svåra att både hitta och slå in... I en viss ålder önskar sig ungdomar bara pengar... Hur kul är det att slå in? Inte alls... Hoppas du får till klapparna iallafall!

Knasterfaster sa...

Ancan: Kul att du tittade in hos mig. Välkommen åter!
Nilla: Annandagen är den delen av julen som är trevligast tycker jag. Då är liksom allt över. När jag somnar på julaftonskvällen så somnar jag också till 100%.
Livet: Man får verkligen försöka hejda sig.
Renée: Pengar, biobiljetter och presentkort är såååå förskräckligt tråkigt att ge och att få tycker jag.

Mika sa...

Julkort och julklappar... jag brukar vara ute i god tid, men inte i år... Jag hoppas på en fröjdefull jul ändå.

Spotify och fria sms... Presentkort är för tråkigt... kanske ett cd omslag med pappskiva i istället? på skivan kan du skriva... fria sms... en brevduva kanske? I en fågelbur så blir det mindre svårt att paketera den.