torsdag 9 december 2010

Torsdagsmys

Klockan 15 kom jag hem. Gick lite på stan innan jag tog bussen hem. Besökte fyra butiker. Handlade kanske två julklappar. Jag har inte bestämt mig för om det är julklappar eller om jag ska behålla dem själv.

När jag kom innanför ytterdörren sa Minsta att Största precis hade ringt. Jag ringde direkt upp Största men fick inget svar. När Största ringer brukar det vara något viktigt han vill. Hm, vad kan han ha hänt? tänkte jag. Jag väntade fem minuter och sedan ringde jag till Sambon och frågade om Största hade ringt honom. Nej, det hade han inte gjort. Kan det ha hänt något? När jag är på toa så hör jag att någon kommer hem. Det är Största! Hej har du ringt?! Störstas underbara leende och så "Ja, jag ville att du skulle sätta på kaffe". Jasså, var det bara det han ville!  Vilken tur att jag hade hunnit satt på kaffet så att det precis var klart när Största kom hem. Jag hade köpt muffins också. Myyys!

Mellan ligger och sover i soffan. Jag tror att han har sovit där hela dagen. När jag ringde hem till honom ifrån busshållplatsen i morse sa han att han hade ont i halsen och i huvudet. Hm, och kanske lite jetlaggad också efter Englandsresan. Om man nu kan bli det när tidskillnaden bara är en timme?

7 kommentarer:

Malla sa...

Haha, tur att det bara var om kaffe :)

Shamrock sa...

För vissa människor är kaffe viktiga saker

Fru Venus sa...

Låt honom vila, Englandsresor brukar vara ganska tuffa ;-) åtminstone på sent 70-tal.... kram på er alla!

Lysande ögonblick! sa...

Ja, kaffe är viktigt! :-)

Tina sa...

Man kan bli jetlaggad av en resa från Åland till Sverige oxå.... ;o)

Singelmamman sa...

Vad jag önskar att jag kunde skriva som du. Så poetiskt.

Knasterfaster sa...

Malla: Ja, pust vilken tur att det bara var om kaffe. =)
Shamrock: Är han för ung att dricka kaffe tycker du?
Fru Venus: Det var i en park i England på 70-talet vá? ;)
Alexandra: Ibland är det gott!
Tina: Välkommen! Menar du det? ;)
Singelmamman: Du är ju inte riktigt nykter. ;)