torsdag 9 december 2010

Min tidiga torsdag

Förra veckan slutade jag tidigt både tisdag och torsdag. Det var skönt! Idag ska jag sluta kl 13 men mer som ett regel än ett undantag så har jag ett möte mellan kl. 12.30 - 14.00. Varför är det så många möten på torsdagseftermiddagar?

Strax ska jag gå till bussen.

Gissa hur svårt de är att väcka Mellan idag?
Jag har väckt honom 11 gånger nu tror jag. Nu har jag nästan gett upp. Han har redan missat sin buss. Den gick för 10 minuter sedan. Hur gör ni för att väcka era sega tonåringar?

Största har sovmorgon till kl. 13.

Minsta gick precis iväg till skolan tillsammans med sin kompis.

Hej då!

4 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Så bra, jag har inga tonåringar att väcka, har förstått att det verkar mycket svårt!
Kram

Singelmamman sa...

Jag går in i deras rum och pratar då går de hellre upp än ligger kvar. Idag väckte jag inte dem, så jag fick telefonsamtal från äldsta som försovit sig och missade en lektion. Yngsta försov sig också, men hann iväg.

Knasterfaster sa...

Snäckskalsdalen: Ibland är det som att försöka förflytta berg. ;)
Singelmamman: Ha ha ha. Du pratar hål i huvudet på dem förstår jag. Jag brukar sjunga för mina ibland men de kommer inte upp snabbt ändå. Kanske du kan prata in något som jag kan spela upp för mina tonåringar på morgonen?

Shamrock sa...

Mina sköter sig själva. När de går upp har jag redan åkt till jobbet

Kompisen köpte en väckarklocka som låter som en böneutropare i en minaret. Den ställde hon under sonens säng och han flög upp på morgonen