torsdag 9 december 2010

Nästäppt och törstig

De senaste 14 dagarna har jag varit konstant törstig. Det hjälper inte att jag dricker. Jag tror att jag har väldigt torr luft på jobbet för mina blommor bara dör trots att jag sköter om dem precis som man ska. På jobbet klarar jag av att sköta om blommor men inte hemma. Jag köpte två rosa julstjärnor och en novemberkaktus till mitt arbetsrum  för några veckor sedan och bladen blir gula på julstjärnorna och bara rasar av. Kaktursen tappar sina blomknoppar. Någon som känner igen konstant törst? Vad gör man åt den?
Jag är nästäppt också men det störs jag mest av för att sambon störs av att jag snarkar på nätterna. Jag har köpt nässpray idag för att han ska kunna sova.

Idag var jag och mina arbetskamrater ut och åt lunch. Det var lite trevligt. Ganska mycket gnäll från ett håll men jag försökte så gott jag kunde att upprätthålla en god stämning. Jag stängde av örat som jag hade åt hennes håll. Jag åt broccolipaj med feta. Till det drack jag hallonsoda. Det var mycket gott. Det ingick inte kaffe på maten så vi gick tillbaka till jobbet och drack kaffet där. Jag köpte åtta muffins på vägen tillbaka som jag inte bjöd mina arbetskamrater på. Jag tog en själv till kaffet och de andra bar jag hem till min familj.

Imorgon ska Sambon och jag åka buss tillsammans till jobbet igen. Det blir tredje gången den här veckan. Imorgon kan vi inte ta bilen för Sambon är på julfest ikväll och lämnar kvar bilen på stan. Han tar bussen hem ikväll. Sambon tycker inte att det är kul att åka buss. Igår köpte jag skumtomtar som jag tänkte bjuda honom på under bussresan för att han skulle tycka att det var lite trevligt. Han fick en skumtomte för de andra hade jag redan hunnit äta upp under dagen.

10 kommentarer:

Singelmamman sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Fru Gårman sa...

Konstant tröst, jag skulle råda dig att kolla sockervärdet! Ett litet stick i fingret bara. Gör det, om inte annat så för att utesluta diabetes.

Fru Gårman sa...

Se, skriver fel också! Tröst, törst. Är inte det samma sak? ;)

Lysande ögonblick! sa...

Jag tänkte som Fru Gårman, kolla sockervärdet.

Mysigt att du och sambon åker buss tillsammans lite då och då. Låter ljuvligt!

Kram fina du och trevlig helg.

Nica sa...

Håller med föregående talare - ang sockersticka. Men det är klart - mycket torr luft gör att alla slemhinnor torkar ut - och då blir man rejält törstig också.
Ha en härlig helg!

Renée sa...

Råd till blommorna: Antingen köper du vattenbehållare och sätter på elementen eller gör som jag; tar vaser och har vatten i så det blir fukt i luften.

Mina dagar sa...

Eko.....kolla sockervärdet!!
Tur att du kan slå dövörat till;)
Ja ha du snarkar när du är täppt jag snarkar tydligen som en gammal gubbe när jag har druckit vin (enligt sambon) hur man än gör....;);)
Ha ha ha...du är rolig du, fick han bara en endaste skumtomte ha ha ha...Men jag fattar dom är såååå goda! Man ska tydligen köra dom i micron någon sekund så blir dom ännu godare och fluffigare!! Testa!
TACK snälla du för att du kommenterade mitt, för mig, jobbiga inlägg sist!!! Så förbaskat skönt att läsa att man inte är ensam om dom här känslorna!!!!
Ha en kanon fin helg!
Kramar Eva

Nilla sa...

Skumtomtar är goda minsann. Min make hade nog bara fått en halv.
Sjukhusluft är väl väldigt torr? Det är den i alla fall när jag är på sjukhuset. Det ingår på något sätt i den decinficerade (herregud, heter det så?) atmosfären. Det nordiskt kalla och sterila. På sjukhus nära ekvatorn är luftfuktigheten på sjukhusen säkert mycket högre.

Shamrock sa...

Alla har redan sagt det. Men du MÅSTE kolla sockret.... Här skiljer vi oss åt - jag tycker INTE om skumtomtar

Knasterfaster sa...

Singelmamman: Tog du ditt förnuft till förnuft till fånga? Jag blir så nyfiken. Vad skrev du?
Fru Gårman: Hm. Jag ska nog motionera lite mer än vad jag gör kanske. Diabetes - nej tack det vill jag inte ha!
Alexandra: Det låter så jobbigt att boka tid och ta sig iväg för att kolla sockret. :(
Nica: Jag tror mest på den torra luften. Jag ska ta med mig en vatteflaska nästa vecka.
Renée: Jag har flyttat blommorna till lunchrummet. Där är det bättre luft och mer ljus.
Eva: Eko eko eko. Måste jag? Orka.
Måste testa micrade tomtar! Visst är det skönt att skriva av sig ibland? Jag har också skrivit ett sådant där jobbigt inlägg. Det handlade om vänner.
Nilla: Det är nog för att det jobbar så många torra människor på sjukhuset som luften blir så knastrig. Jag måste flytta närmare ekvatorn.
Shamrock: JAG VILL INTE!!! Bra då får jag äta alla om jag köper med mig en påse skumpåsar till dig. :)