måndag 6 december 2010

Sömn

Jag är så trött! Inatt hade Sambon en sån där natt då han inte kunde sova. Han tror själv att han sov max 15 minuter. De minutrarna var jag vaken och hörde hur han snarkade. När Sambon inte sover så känner jag mig alldeles mörbultad när jag vaknar. Jag kommer kanske aldrig ned i någon djupsömn när han ligger och vrider och vänder sig. Klockan 01.10 hade det kommit ett sms från Mellan på min mobil. Det upptäckte jag kl. 02.20 när jag var upp och kissade. Av någon konstig anledning tog jag med mig mobilen in på toa. Tyvärr kunde jag bara läsa halva sms:et för sms-minnet var fullt. Så här stod det "Jag har det bra. E, D och jag sitter jag spelar nazi zombies, dricker och äter chips hela dagarna i värdhuset. Idag har vi sjungit i en stor kyrka..." och där var sms-minnet fullt. Jag undrade varför de var på värdshuset åt chips tills jag kom på att det stod värdhuset, dvs värdfamiljens hus. Jag var tvungen att radera minst 30 gamla sms innan jag kunde läsa resten: "som påminde om Hogwarts. Imorgon ska vi sjunga på skolan och efter det gå på stan och bowla!" Det var ett ovanligt långt sms från Mellan. Han brukar mest skriva ja eller nej annars. Klockan hann nog bli nästan 03.00 innan jag somnade om igen. Det var när jag somnade som Sambon vaknade.

5 kommentarer:

Renée sa...

Roligt när barnen hör av sig!

Fru Venus sa...

Det låter som om han har det riktigt bra :-) Hoppas du får sova inatt! Kram

Malla sa...

Skönt att höra av honom :)

Finnpajsaren sa...

Jag sov också rövdåligt i natt. Kanske vi är i nån skum månfas här i Närke..? ;-) Fast mest var det nog för att min man snarkade.

Shamrock sa...

Kul att han hörde av sig (ungar kan ju annars vara dåliga på det)