onsdag 8 december 2010

Nu är han hemma!

Nu kan ni andas ut. Mellan är hemma igen! Han hade fullt med julklappar i resväskan. Den vägde 12,7 kg.
De har både HM och Claes Ohlsson i England! Han hade fått beröm för att han städat sitt rum så fint innan han reste. Sambon frågade Mellan om han aldrig hade packat upp det han hade med sig i resväskan för han hade vikt och lagt allt så jättefint. *Mamma stolt* Mellan hade eget rum. Hans klasskamrater D och E delade rum. Familjen de bodde hos hade tre söner som är 8, 10 och "äldre än kusin J". Kusin J är 19 år. Mellan säger att han har fått många nya kompisar.

Minsta har haft julavslutningskonsert på saxofonen. Han var lika nervös som jag men det gick bra för honom att spela. Idag har vi skickat in Minstas ansökan till "Musikskolan". Där har både Största och Mellan gått sedan de gick i årskurs fyra. Det är en friskola med musikprofil.

6 kommentarer:

Nica sa...

Vad skönt att ha honom hemma :) - och att det gått bra! Gott för ett mammahjärta!

Malla sa...

men skönt att han är hemma! :D han verkar vara en jättefin grabb, precis som de andra 2!
kram

nillas liv på pinnen sa...

Oj, jag tyckte han nyss åkte!
Men så tyckte jag också att mina barn nyss var små. Snart är man död.

Knasterfaster sa...

Nica: Han kunde ha hört av sig lite mer när han var borta tycker jag. ;)
Malla: :D
Nilla: Han åkte i fredags och då var han mindre än han är nu. Jag tror han har växt minst några dm. Så kändes de i alla fall när jag kramade om honom då han kom hem. Man fortsätter växa då man är död har jag hört. I alla fall växer hår och naglar. Visst är väl det onödigt?

Mika sa...

Hahahaha... jag skrattar åt Nilla... Liksom ett obehagligt och lite nervöst skratt men ändå igenkännande.

Dina pojkar verkar verkligen hur mysiga som helst. Jag förstår att du är stolt!

Fru Venus sa...

Nu kommer han att sitta och fejsboka med sina nya kompisar kvällarna igenom :-) Det gjorde "L" efter förra sommarens Ö-spel här hemma, det blev nya kompisar från hela världen :-)