fredag 3 december 2010

Nytt inlägg

Jag visste inte om jag skulle orka skriva något ikväll. "Trött" skulle kunna sammanfatta det jag känt. Vi åt hamburgare till middag (som vi gjort själva utav köttfärs). Efter middagen har jag bara suttit och degat i soffan. Vi har druckit lite alkoholfri glögg.

Midvinterkvällens köld är svår. 
Knasterfaster en finne stor som ett berg på kinden får. 
Finnen bultar och blänker. Knasterfaster blundar och tänker. 
Tänker på jul som vid knuten stå.
Undrar vad den har i sitt sinne.
 ....

Där tog min inspiration slut. Ni kan rimma vidare om ni vill. 
Mellan är framme nu. Jag vet inte vad resväskan vägde. Den ser ut så här. 
Jag pimpade den med ett färglatt band i med glitter och julfärger så att han ska känna igen den på rullbandet. 

Usch hörrni så tråkigt det är. Jag tror jag går och lägger mig och läser en bok. 

6 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Vem fixar att fortsätta på den dikten? Krävs ett fucking geni för det.
Jag är också trött och ska också lägga mig och läsa bok nu: Vill gå hem av Jonas Gardell.
Vad läser du?

Knasterfaster sa...

Nilla: Jag läser Där regnbågen slutar av Cecilia Ahern. Den är tråkig.

Fru Venus sa...

Upp och hoppa, ny dag, ska börja den med glögg! :-)

Shamrock sa...

Hemgjorda hamburgare - det är gott. Är imponerad av din dikt - vad duktig du är!

Malla sa...

oh, hemgjord hamburgare - tack för tipset, det gör jag nog idag! :)
gillar ditt rim

Knasterfaster sa...

Fru Venus: Jag hoppade upp kl. 09.30.
Shamrock: :)
Malla: Sambon gjorde hamburgarna igår. Tack för att du gillade mitt rim. :)