fredag 25 mars 2011

Fredags kväll

Helt ensam hemma en fredagskväll. Just nu äter jag middag i soffan och tittar på Lets dance på TV. Uppvärmd wok ifrån frysen. Minsta är på disco. Största och Mellan cyklade iväg för en timma sedan. De ville äta hamburgare. Sambon är på något jobbrelaterat.

En sak som jag alltid har undrat över när jag tittar på Lets dance. Varför har programledaren Jessica alltid så oklädsamma kläder? Alla övriga medverkande i programmet ser ju alltid så fantastiska ut i sina kreationer. Får hon inte glänsa lika mycket som de tävlande?

Idag hade jag lunchdate med Sambon. Det var mysigt som vanligt. Jag satt och funderade på en sak när jag satt och tittade ut över havet av män med svarta jackor och de enstaka utspridda kvinnorna. Jag funderade på om det inte är så att män äter lunch ute väldigt mycket oftare än kvinnor gör det. Kvinnor äter medhavd matlåda på jobbet väldigt mycket oftare än män gör det. Varför är det så? Är det så? Finns det statistik på det? Min sambon äter ut många gånger oftare än jag gör det i alla fall.

5 kommentarer:

Osloskånskan sa...

Skönt med ensam hemmakväll.

Madlar sa...

Lunchdate med maken...nix, det har jag aldrig lyckats få till under alla år tillsammans. Kanske ännu en sak att sätta upp på min attgöralista? Mysigt verkar det iaf. Ha en fortsatt trevlig fredagkväll.

mockapocka sa...

Enligt min forskning (empirisk undrsökning i min familj) så stämmer dina funderingar på pricken!

nillas liv på pinnen sa...

Jag tror att kvinnor är smartare och mer sparsamma.
Bara en teori, men en jävligt bra en.

Knasterfaster sa...

Osloskånskan: Ja, det var verkligen skönt att vara ensam hemma en fredagskväll.
Madlar: Hoppas du lyckas få till en lunchdate med in make. :)
Mockapocka: Där ser man!
Nilla: De jävligt bra teorierna är de bästa tycker jag.