söndag 13 mars 2011

Mitt 80-tal

Idag hjälper jag Största med en läxa. Han skall intervjua  någon om hur det var att leva på 80-talet. Han har valt att intervjua mig. Det har tagit tid med intervjun för först mindes jag ingenting men sedan när jag började minnas så mindes jag så väldigt mycket. Det är inte meningen att Största ska skriva en roman om mig. Jag var 12 år 1980. Då hade jag skoterkängor, läste Starlet och ägde en  monchichi. 1989 var jag 21 år och jag träffade Störstas pappa vid en bardisk på Rhodos. På bio såg jag filmen Conan barbaren med Arnold Schwarzenegger. Top gun såg jag fem gånger och jag tyckte att Iceman var snyggast. På TV tittade jag gärna på Mork och Mindy, Lödder, Hemliga armen, Törnfåglarna och Bullen. Lgr80, AIDS och Palme blev skjuten. Jag hade väldigt många brevvänner. Jag läste böckerna om Laura Ingalls Wilder och jag såg förstås tv-serien Lilla huset på Prärien.

4 kommentarer:

Fru Venus sa...

Ha ha ha, underbart! :-) Vi gjorde ungefär samma saker fast jag hade slutat läsa Starlet. Men Iceman....nä, Det var Tompa som gällde, ungefär 40 gånger :-)) 80-talet var underbart! Tack för hjälpen med hängsmycket, ska kolla om de levererar till oss.

nillas liv på pinnen sa...

Oj, nu är jag förflyttad till 80-talet, jag levde också då. Mycket. Mer än jag borde ha gjort.

Nica sa...

Åh - jag känner igen mig! Fast jag var kanske liite äldre på åttiotalet - fyllde 16 år när det började.
Men Top Gun, Mork och Mindy, Törnfåglarna (tänk att jag på allvar tyckte att Chamberlain var snygg!!)
Tack för en liten promis på minnenas gata :)

Lysande ögonblick! sa...

Åh. Lilla huset på prärien. Det var min allra bästa serie länge länge. :)