fredag 4 mars 2011

Säg inte JA när ni borde säga NEJ



Man ska inte säga ja till allt. Så är det.

En gång för väldigt väldigt länge sedan, långt innan Sambon jag blev ett par, så hade jag hamnat i en säng tillsammans med min dåvarande pojkvän. Vi låg ganska tätt ihop. Det var första gången vi låg så där tätt ihop. Plötsligt mitt i allt så säger han "knaprar du?"*. Min hjärna började gå på högvarv. Vad kunde han mena? Knaprar? Jo, det gör jag... väl? När jag äter hårt bröd så knaprar jag väldigt. Men varför frågar han om det...just nu?!? Jag svarade i alla fall "ja" för det kändes som om det var det svaret han ville höra. Strax efter gick det upp för mig att det var inte rätt svar. Jag var tvungen att säga NEJ och stopp.

*Vad han menade kan ni läsa här nedanför ifall om ni inte heller vet vad knaprar betyder.

När han sa "knaprar du" så menade han "äter du p-piller".

8 kommentarer:

Caja: sa...

Hahahaha den fattade jag direkt när det stod, knaprar du....men det var nu...inte säkert att man hade fattat i naivitetens ålder ;-)

Tack för att du bjuder på dig själv!

Ha en fin helg/caja

Fru Venus sa...

Och vad sjutton betyder knaprar i det sammanhanget??? *frågar gammal tant?*

Fru Venus sa...

Aah! NU kom jag på det! Tror jag...

nillas liv på pinnen sa...

Det har jag aldrig hört att det skulle betyda. Jag tänker på knaprande av tabletter, vilket ju iofs p-piller är, men andra tabletter liksom.

Malla sa...

haha OKEEEJ! jag tänkte på knapra piller, men mer som knapra knarkpiller och på en sån fråga vill man ju helst inte svara ja!

Knasterfaster sa...

Caja: Du var säkert alltid varit väldigt allmänbildad. ;)
Fru Venus: Jag tror du tänkte rätt. :)
Nilla: Ja, usch det låter inge vidare trevligt. Visst låter det mer som knaprande av knarktabletter?
Malla: OM han hade menat ett sådant knaprande så hade jag rusat därifrån omedelbart bums.

Shamrock sa...

Det hade jag aldrig kopplat ;)

Knasterfaster sa...

Shamrock: Det var nog han som sa fel. Det var en märkligt kille jag hade då. Han använde brunkräm i ansiktet också och så tittade han på en TV-serie som hette Modedockorna (tror jag).