lördag 26 mars 2011

Måste handla vitlökar

Som alla kanske redan vet så får vi baskerbesök imorgon. Det är Störstas gymnasieklass som har ett utbyte. Det är två killar som kommer att bo hos oss i en vecka. Igår kväll diskuterade vi lite fram och tillbaka var de skulle få ha sina sängplatser. Till slut enades vi om att den ena får ta Mellans rum och den andra får ta rummet med balkong på. De två rummen ligger intill varandra. Då kan de gå ut på balkongen och röka om de vill. Mellan får sova i Minstas rum  och Minsta sover där han får plats (det blir nog hos Sambon och mig). Jag ställde i ordning rökrummet igår kväll (det med balkong). Vi vet inte så mycket om våra besökare. Det vi vet är att de pratar baskiska och väldigt dålig engelska eftersom engelska är deras tredje språk. Igår kväll blev Största addad på Fejjan av dem och där har  jag har läst detta:
  • bägge är män.
  • en arbetar på Sheraton
  • en har arbetat på Sheraton 
  • en har gått på Yale
  • en har gått på Ucla med examensår 1970(!?)
  • en har en helt okänd cyklist som favoritidrottare. 
  • en har två killar i en soffa som profilbild. 
  • en har djävulen som profilbild. 

11 kommentarer:

Fru Venus sa...

HA ha ha, det där kommer att bli spännande! Men 1970?? Kanske det är en snygging med de grå tinningarnas charm? Har de samma siffror som vi? Jag förväntar mig rapport alla dagar :-)Ha en skön lördag raring, kram!

Unknown sa...

Men va´roligt och spännande det där låter. Tack för påminnelse om vitlök...upptäckte att mina var slut när jag skulle göra Carbonara häromda´n.
Ha en bra lördag.
Kram

Snäckskalsdalen. sa...

Examensår 1970.....det är ju två farbröder då, ju. Två gubbar, nåja. Som pratar baskiska, detta fullständigt oförståeliga språk...med massor av "x" och "z" i sig....Det blir nog bra, det blir det säkert!
Kram

Maj Korner sa...

Snitsigt att klara både Yale och Ucla utan att bli bra på engelska.

Undrar om de kommer ha baskrar.

nillas liv på pinnen sa...

Det här blir VÄLDIGT spännande. Jag hoppas du tar kort och så.

Knasterfaster sa...

Fru Venus: Hoppas han orkar gå upp för trappan till övervåningen om han är en gammal gubbe. Jag ska försöka hinna med att rapportera.
Snäckskalsdalen: Det får vi verkligen hoppas!
Maj Korner: Ja, visst är det snitsigt! Det jag också.
Nilla: Kanske det blir för spännande. Om du vill se dem så kan du komma hit och titta. Jag ska försöka ta kort.

Knasterfaster sa...

Anna: Oj, förlåt missade dig. Carbonara med mycket vitlök. Det är gott det!

Mika sa...

Hahahaha... det här kan bli hur spännande som helst ju! Hahaha... guuuud vad nervös jag skulle vara över att ha två helt "främliga" män i huset. (Har ni skaffat hänglås så ni kan låsa in/ut dom på nätterna?

Knasterfaster sa...

Mika: Vi har en skrubb under trappan som vi kan låsa in dem i ifall om det skulle behövas. För två år sedan hade vi två främliga engelsmän här och förra året hade vi tre främliga tjejer här. Det var hur kul som helst!

mockapocka sa...

Väldigt åldriga gymnasister...hur länge går de i skola i baskien egentligen? Mystiska män det där. Djävulen...?
Uppdatera mycket under veckan så vi vet att du är ok.

Finnpajsaren sa...

Hahaha. Kul humor killarna har.
Eller så är det mördargubbar på riktigt.
Äsch, skojja.