torsdag 10 mars 2011

Idag slutar jag tidigt

Om det går så går jag från jobbet redan klockan 12. Så himla skönt det ska bli! När Minsta slutar skolan klockan 13.30 så kanske jag möter honom där. I januari lovade jag honom att vi skulle gå på länsmuseet. Där kan man lära sig mer om stenåldern. Han missade klassens studiesök på nämnda ställe eftersom han var sjuk. Nu har de slutat lära sig om stenåldern i skolan. Nu lär de sig om landskap. Här där vi bor kommer döden i en svart kappa berättade Minsta för mig häromdagen.

Hoppas ni får en trevlig bloggdag allesammans!

Exhibitionist - javisst! Eller?!

5 kommentarer:

Fru Venus sa...

:-)) Här kommer döden som ren frustration. Men det blir säkert bra. Gå på museum ni, minsta blir glad :-) Kram

4U2 sa...

Var kommer döden in?

Blåklinten sa...

Museum blir säkert en trevlig utflykt, hoppas han gillar det.
Fast annars är ju huvudsaken att ni är tillsammans bara.

Renée sa...

Här är det lov för barnen idag. Så skönt att få ligga kvar lite längre i sängen... Hoppas ni får en skitkul dag, sådant där brukar vara jätteroligt att titta på!

Knasterfaster sa...

Fru V: Jag blev också glad av att gå på museum!
4U2: I vårt landskap.
Peatreek: Minsta och jag gör ofta saker tillsammans.
Renée: Så skönt med med en lovdag mitt i veckan. :)