måndag 7 mars 2011

Huvudvärk

Minsta har huvudvärk. Han orkar inte läsa för mig ikväll och jag behöver inte läsa för honom. Han vill bara ligga bredvid mig och sova. Det får han. Jag sitter här bredvid honom. Det känns tryggt för mig också.

Ikväll har jag och Sambon varit på föräldramöte. Det var allt jag hade att skriva om det.

Den här veckan ska jag börja sjunga i kör igen. Det ser jag fram emot! Jag blir glad bara av att tänka på det.
Vi övar fem gånger och sedan är det konsert.

Min nuvarande chef kommer tillbaka från sin sex veckors långa semester på onsdag den här veckan. Hon har fyllt 60 år medan hon var bortrest. Jag kan inte bestämma mig för om jag ska ställa ett litet paket ifrån mig till henne på hennes skrivbord imorgon eller inte. Jag har sagt upp mig medan hon var borta. Jag vet inte hur ledsen hon är över det. Förra veckan var jag och Maggen på stan och beställde en present åt chefen som hon ska få ifrån kliniken. Det var en väldigt speciell upplevelse att handla tillsammans med Maggen. Det tog tid. Tur att det blev en bra present. Om jag köper något ifrån mig själv och ger till Chefen så kanske jag köper en lyxig krämig tvål. Det finns en affär nära jobbet som säljer sådana. Det finns en sorts tvål med champagne i och så finns det sådana som ser ut som chokladkräm.  Hur som helst så ska jag  gå dit och kolla på lunchen imorgon.

Nu ska jag gå upp ur den här sängen för om en liten stund måste jag gå och lägga mig.

6 kommentarer:

Nica sa...

Gör det ditt hjärta säger! :)
(och gillade du chefen -så go for it - du bestämmer :)

Gafflan sa...

Stackars minsta. Huvudvärk är inte kul och jag hoppas han vaknar frisk i morgon.
Tycker du gott kan köpa en liten present från dig, d v s om du gillar din chef ;D

Singelmamman sa...

När jag läser din blogg är det som om du vore här. Det gör mig glad. Krama minsta oavsett om huvudvärken släppt eller inte. Och tänk att du också får en kram från mig!

PS. Vill du ge chefen en champagnetvål så gör det. Men känn inte att du måste.

Nilla sa...

Tralalalalalalalala! (Nästan tonrent.)

Ulrika sa...

En bra chef = present.
En mindre bra chef = ingen present.

Så skulle jag göra. Men en tvål låter väl bra till en bra chef, åtminstone ska hon vara hyfsat bra.

Kör så det ryker!

4U2 sa...

Har du bestämt dig angående eventuell present?