söndag 20 mars 2011

Märkliga drömmar och konstiga händelser

Inatt drömde jag att jag hade köpt nya gummistövlar. Det var fina penseer på dem. Handmålade. De tålde inte regn men det gjorde inget för jag skulle bara ha dem när jag cyklade till mitt nya jobb.

Filmen Norwegian wood visas inte på SF-biografen.

Det är tydligen en udda film som inte så många vill se.

Biografen som jag ska gå och se filmen på beskrevs så här i en artikel i vår dagstidning den 21 oktober 1913:

"Biografen är enkelt och smakfullt inredd. Den är häller icke stor, vilket anses vara en fördel."
Invigningsfilm var Enrico Guazzonis "Quo Vadis?" från 1912, och vid flygeln satt den skickliga pianisten Signe Petterson. Till en början sköttes den musikaliska underhållningen enbart av henne men längre fram fick hon hjälp av violinisten Fru Kuhlin.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, knasig dröm. Jag har också haft fullmånedrömmar, fast jag minns inte vad de handlade om.

Caja: sa...

jag kan nästan se dem framför mig...handmålade och fina... ;-)

nillas liv på pinnen sa...

Den biografen kan man ju inte motstå! Det är bara att packa sig iväg.

Knasterfaster sa...

Livet: Ha, ha. Ja den drömmen var konstig men stövlarna var verkligen fina. :)
Caja: Jag önskar faktiskt att jag hade ett par sådana på riktigt men då skulle de tåla vatten förstås.
Nilla: Det ska bli riktigt spännande. Signe Petterson och fru Kuhlin. :)