lördag 12 mars 2011

Jag har letat och letat

Visst är det väl konstigt att när man letar efter något så hittar man alltid något annat som har varit borta länge? Idag hittade jag såssleven när jag letade efter skötbordet. Jag hittade skötbordet också.

Idag när Sambon var inne på Intersport jääääätelänge så tröttnade jag på att vänta och gick jag in på Babyland för att fördriva tiden. Om det var länge sedan eller om ni aldrig varit inne på en babyaffär så rekommenderar jag er att besöka ett sådant ställe. Det är väl värt ett besök.  Det var som att gå på ett museum och titta på konst. Den ena produkten var konstigare än den andra. Bebisarna behöver nog inte ha en pappa och en mamma nuförtiden. Har de en mamma och en pappa så har jag svårt att förstå hur de hinner med att vara tillsammans med dem. Det var ett par där inne som snart skulle snart bli mamma och pappa. Det såg man. Hon som skulle bli mamma ville absolut köpa något som såg ut som en slags gunga med en massa grunkor och vred på. Den måste vi ha! sa hon. Du skojar? sa han. Neeej, det gör jag inte för vi måste ha precis en sån här ju!!! Sa hon och plutade med underläppen så att hon såg ut som en förvuxen 3-åring. Jag kan inte lova er att ni kommer att få se sådana där roliga par när ni besöker en babyaffär men det finns en massa annat roligt att titta på.

4 kommentarer:

Osloskånskan sa...

Du milde måne så glad jag är att den tiden är tillbakalagt! Det verkar så komplicerat nuförtiden...

Singelmamman sa...

Jo, jag tror att likadana par alltid finns på babyaffärer. Konstigt nog.

Mika sa...

Alltså... det är något med dom där gravidhormonerna hos först-föderskor som gör att man inte klarar sig utan allt det där som dom gör reklam för.
Jag tvingade min sambo att köpa en blöjhink där man liksom kapslar in varje blöja i en kokong av plast. Plasten luktade bebis-docka (vanilj) och kostade 100:- rullen.
Kan säga att jag fortfarande får höra detta från sambon.

nillas liv på pinnen sa...

Känner att jag måste ta första bästa tillfälle att besöka en sådan där babyaffär.