onsdag 30 mars 2011

En och en halv dag kvar

på mitt nuvarande jobb. Har jobbat där i 9 år. Är det den som slutar som ska bjuda på fika?

Imorgon slutar jag klockan 13 som vanligt på torsdagar. Mötet som jag skulle vara tvungen att närvara på imorgon är inställt - bortprioriterat. Klockan 11.00 ska jag äta lunch i personalrestaurangen tillsammans med chefen, Strecket och Maggen. Kanske att jag går ifrån jobbet redan klockan 12. Man får ha -10 timmar på flexen. Det måste väl gälla även när man slutar sin anställning?

Pastan med köttbullarna som jag serverade baskerna igår tyckte de väldigt mycket om! Ikväll ska jag bjuda våra gäster på pannkakor med drottningsylt och grädde. Sambon tycker att jag måste göra soppa också för att baskerna ska bli mätta och belåtna. Sambon är inte hemma. Han är på relax. Jag tänker skita i soppan.

8 kommentarer:

Mika sa...

...nu hoppas jag att du inte skiter i soppan... inte bokstavligt i alla fall. För då får bask(ra)erna kulturella skillnader att prata om när dom kommer hem.

Jag tycker att dom ska bjuda dig på middag och fika när du slutar... samt att dom skickar hem dig vid tolv!

Kram

Osloskånskan sa...

Sambon ska väl inte bry sig om han inte är med? Pannekaker blir kalas!

Fru Venus sa...

Soppa först.....pannkakor är efterrätt...Jag tycker helt klart du ska sats på - flextimmar och du ska INTE bjuda på nåt!

Malla sa...

haha, skit i soppan du bara!
jag tycker du ska bli bjuden på fika.

Lysande ögonblick! sa...

haha. Ja. De blir nog glada och mätta av goda pannkakor. :)

Bjud på en god fika och fira din tid där. Tänk, snart väntar nya äventyr. Härligt. Modigt. Och alldeles underbart. Det kommer bli jättefint. :)

KRAM!

Singelmamman sa...

Hos oss, på mitt jobb, så är det den som slutar som blir bjuden. Och när jag slutar, om jag någonsin gör det, ska jag absolut bli bjuden. Basta!

nillas liv på pinnen sa...

NEJ! Om man är den som slutar så ska de andra bjuda.
Om man däremot inte är den som slutar ska den som slutar bjuda.

Och jag applåderar skitandet i soppan! *klapp klapp klapp*

Knasterfaster sa...

Mika: Nej jag menade inte bokstavligt. Ha ha. Jag tycker också att jag ska bli hemskickad vid 12 imorgon att jag ska få ledigt på fredag.
Osloskånskan: Du har förstått mig precis rätt!
Fru Venus: Pannkakor går att äta som huvudrätt också, i alla fall hos oss.
Malla: Jag skiter i fikat också.
Alexandra: Det är så komplicerat så jag tror inte jag bjuder på fika. Inte nu.
Singelmamman: Sambon slutar imorgon och han ska bjuda på tårta men det gör konsulter. Jag är inte konsult.
Nilla: Se svar ovan. Tack för applåden. Jag bockar.