måndag 26 december 2011

Annandag

Dagmar tog oss med storm inatt. 25 m/s. Jag tror vi bor mer kustnära nu. Träd har fallit som furor här i närheten. Tur vi tog ned tre stora tallar här på vår tomt för ett antal år sedan. I vår trädgård var det bara kaninburen som blåste omkull. Tur att inte Zelda satt där i.

Just nu tittar vi på TV och den klassiska scenen ståplats i Nybroviken med Jönssonligan. Ha ha ha.

Storkillarna sover ännu. Idag har jag lovat dem att de ska få sova hur länge de vill. Minsta vill åka och handla för sina julklappspengar. Vi får se hur vi gör.

6 kommentarer:

Mika sa...

Ja. Här blåste det ganska bra... men dom säger att det blåste mer och mer ju längre norrut man kom.
Vi var nere och tittade vid havet precis. Tallarna låg ner som om dom tog en paus i julhetsen.

Kram
Mika

Knasterfaster sa...

Mika: Jag är glad att jag inte har stora träd här runtomkring. Hade jag haft det så hade jag inte kunnat sova inatt. Här låg det också många träd och vilade sig längs vägarna.

Mallan sa...

Jaså det blåste så pass att den fick ett namn..... Här hade vi tända ljus ute på uteplatsen :-)

Jonna sa...

Jag har många gamla träd runt huset... usch det var INTE skoj. Verkar som att det blåser på i natt också? Skitblåst.

God fortsättning! :)

Blåklinten sa...

I Göteborg har vi klarat oss bra den här gången, det verkar vara norröver som det varit värst.
God Fortsättning till dig.

Fru Venus sa...

Dagmar har gjort sitt här också, undrar hur det ser ut på stugan....