torsdag 15 december 2011

Beslutsångest

Ikväll ska jag på julfest på mitt jobb. Jag måste ha med mig ett paket. Värdet ska vara 100 kronor. Jag hade skickat efter lyxig choklad med champagnesmak men den var slut hos leverantören fick jag besked om i tisdags. Jag fick bara skålen som jag tänkte lägga chokladen i. Skålen kostade 29 kronor. Den är så fin att jag tänker behålla den själv. Nåja, det ska väl inte bli så svårt att hitta något annat att ge bort. Det ordnar sig alldeles säkert.

Men vad sjutton ska jag ha på mig ikväll? Jag äger absolut ingenting festligt. Det vet jag med säkerhet eftersom jag inventerade min byrå i måndags. Det jag har haft tidigare hade antingen krympt eller blivit omodernt. Vad ska jag ha på fötterna?! Usch så tråkigt och jobbigt sådant här är tycker jag.

Nu måste jag bestämma mig för vilken tid jag ska ta bussen ned på stan för att:
1. Handla något för 100 kronor.
2. Handla något festligt att ta på mig.

Ska jag åka ned på stan och sedan direkt till festen som börjar kl. 17 eller ska jag åka nu så snart som möjligt så att jag hinner hem och byta om. Svåra tråkiga jobbiga beslut.

5 kommentarer:

Malla sa...

åk nu, köp ngt som glittrar lite, eller en fin blus från gina.
ett par skor med en liten klack blir bra till och ett färgglatt halsband!
åk hem och byt om.
lycka till!

Shamrock sa...

skönare att byta om hemma -säger som Malla shoppa loss nu och åk hem och fixa till dig sen

h sa...

Visst är det läskigt det där att kläder krymper i byråer och garderober!? Har du nån teori om det?

Hoppas du har en trevlig kväll! :)

Erika sa...

Hoppas allt löste sig tillslut och att kvällen blev lyckad!

Knasterfaster sa...

Malla: Jag tittade på allt som glittrade i affärerna och blev helt matt. Tänkte ta något färgglatt men det blev något svart...
Shamrock: Jag åkte hem och fixade till mig på en halvtimma sedan var jag tvungen att springa till bussen.
Helena: Min teori är att det är väldiga temperaturskillnader i sovrummet och det är därför som kläderna krymper.
Erika: Tack, det blev en väldigt trevlig kväll!