torsdag 1 december 2011

Jo visst vände det

Febern sjönk men sedan vände den och steg igen. Tror att jag peakade på 38,8 någon gång vid 03.30-tiden. Då gav jag upp. Sambon fick masa sig ur sängen och lägga två brustabletter Alvedon i ett glas med vatten. Eftersom jag mår dåligt av att höra själva brusandet när tabletterna löses upp så fick glaset stå i köket och brusa klart. Sambon behövde inte hämta glaset åt mig för jag skulle ändå gå upp och kissa. Köket ligger mellan sovrummet och toaletten.

I morse vaknade jag feberfri men med huvudvärk. Jag har pratat med en kollega på jobbet idag. Tydligen lider jag av precis samma åkomma som en av våra doktorer. Inte Fordprinsen utan en annan man.

Mår trots allt mycket bättre idag så jag har passat på att handla lite julklappar på nätet. Vi som anses som vuxna i vår släkt brukar köpa en julklapp enligt ett tema. Årets tema är någonting av stål/järn. Jag hittade en väldigt fin sak som passade in på det temat. Temajulklapparna läggs i en särskild hög och sedan drar vi lott. Förra årets tema var någonting rött. Då fick jag ett rött kakfat i tre våningar.

Tack för alla era fina och uppmuntrande kommentarer igår!

7 kommentarer:

Renée sa...

Vad kul med jultema! Hoppas du får något fint, ett kakfat är ju inte dumt... Jag har önskat mig en handdamsugare så jag kan sitta och dammsuga... Bara arbete alltså ;-)
Krya på dig!

Anonym sa...

Hoppas det har vänt på riktigt nu då och att huvudvärken ger sig.

I vår släkt kastar vi tärning om julklapparna. Och kostnaden för julklappen får inte överstiga tjugoen kronor. Det är sport i sig att hitta något för det lilla priset. Men vi lyckas varje år... :)

Shamrock sa...

Jag tycker om ljudet av brus, däremot tycker jag inte om att drick brus

Sus sa...

BLI frisk nu!

Maria sa...

Det där med temajulklappar ska jag försöka införa i min släkt!

Jättebra idé!

Malla sa...

förlåt att jag inte kommenterat på länge! jag verkar vara så himla upptagen.
krya på dig och stora varma kramar från mig!

Fru Venus sa...

Man ska helt klart stanna hemma om man har 38 gr feber!! Nu hoppas jag att du mår bättre och att sambon tar hand om dig. Jag kan också tala om att jag inte är arg ;-) men en förklaring kommer imorgon! Nattikram