tisdag 6 december 2011

Jag blir så inspirerad

Stannade hemma idag eftersom jag får stanna hemma idag också utan sjukintyg. (För det är väl i en vecka man får vara det?). Jag hade för sjutton gubbar 40 graders feber fredag till lördag. Hur fort kan jag tänkas återhämta mig från det? Tänkte känna efter hur mycket jag orkar jobba genom att jobba lite här hemma. Inte så att jag tänkte göra någonting utan mer tänka ut planer för att göra någonting. Det kan komma spioner från Försäkringskassan och kolla så att man inte gör någonting när man är hemma va? Har ni varit med om det? Vad gjorde ni då? Vet ni förresten hur svårt det är att äta frukost när man inte får använda mjöl och mjölkprodukter? Det finns säkert många som vet det. Jag är en av dem nu. Det fick bli kräm. Utan mjölk. Det där rävgiftet till penicillin som jag äter (det var så billigt så det är därför jag tror att det är ett rävgift) får inte förtäras, inmundigas, slukas, sväljas i närheten av mjöl- och mjölkprodukter. Jag får stå bredvid dem förstås men...asch så himla svårt det här var att förklara för er. Två timmar innan och två timmar efter att jag svalt Ciprofloxacinet får jag inte äta mjöl och mjölk. Ska det vara så svårt att fatta?

Igår skrev jag om min almanacka som jag fått i julklapp. Det är visst flera av er som använder er av sådana. Fler än jag kunde ana, Shamrock t.ex. Därför tänkte jag ge den en nytt liv. Hos någon annan. En utlottning! Jippi! Tadam! Varför vill just du vinna Knasterfasters lilla svarta? (Eventuellt kommer jag pimpa den lite).

Ps 1.Jag är bara lite ledsen för att jag inte kan gå med Sambon som respektive på julbordet som hans arbetsgivare bjuder på ikväll på en av stans just nu allra hetaste krogar. Bara lite. Buhu.

Ps 2. Det där förra inlägget jag skrev med tacken hit och dit. Kan ni glömma det? Det var så piiiiiiinsamt. 

11 kommentarer:

Malla sa...

oh no, att missa jubordet var ju ingen höjdare!

Anonym sa...

Aldrig bra att gå för tidigt till jobbet, speciellt om man har haft feber.

Själv är jag hemma andra dagen men tänkte befinna mig på praktiken på torsdag.
Troligtvis är jag inte speciellt kry då, men det bjuds på gratis julbord, och det får man inte missa

Suzan sa...

Yes en vecka utan intyg =)

Pea sa...

Man ska inte vara hemma ett par dagar efter att man blivit feberfri, så att man hinner att tillfriskna riktigt. Krya-på-dej!

Maj Korner sa...

Du kan ju pimpa kalendern genom att notera din egen födelsedag i den.

Anonym sa...

Utan mjöl och mjölk med Ciprofloxacin, det hade jag ingen aning om! Alltid lär man sig något nytt! Självklart att du var hemma idag också. Det vore dumt att inte utnyttja sista dagen!

Lysande ögonblick! sa...

Skönt att du mår bättre. En dag för extra vila är bara bra! :)

nillas liv på pinnen sa...

Haha,jättepiiinsamt! =)

Mina dagar sa...

Dom där spionerna har jag aldrig sett till. Men det var länge sedan jag var hemma och försökte göra ingenting;)

Jag fattade ju på en gång, det där med mjöl och så!;);)

Jag vill helst inte vinna almanackan för vi får också en sån varje jul av facket. Ett endaste år har jag använt den.
Kanske borde jag också pimpa den och lotta ut den??

Julbord=magsjuka....jorå så är det!

MÅ BÄST!!!

Kram från en som kan prata med höns!

Ulrika sa...

Stackare!
Jag tycker synd om dig.

Jag tror det var det där penicillinet jag åt när jag hade blodförgiftningen i oktober.
Det där om mjöl och mjölk sa dom inget om till mig men däremot att jag inte fick ta Brufenet eller mina kalktabletter och vitaminer två timmar före och/eller fyra timmar efter.

Mjöl och mjölk har jag inte hört något om. Jag åt då mjölmat och det gick bra. Mjölk kan jag ju inte äta så det märkte jag inte av.

Däremot fick jag sån jäkla saltsmak i munnen, allt som jag åt smakade så jäkla salt. Åt pipan for matlusten.

Smakar din mat också salt. Jag menar ettersalt, inte bara gott lättsaltat?

Hoppas du bättrar dig snabbt. När jag fick rätt penicillin så var jag feberfri på två dagar. Orken var ju fortfarande borta men så även febern..

Kram ♥

Knasterfaster sa...

Malla: Nej, för jag har inte varit på särskilt många julbord i mitt liv. Detta hade varit en höjdare enligt Sambon.
zoega59: Det är dumt att missa sådant som är gratis och gott!
Suzan: Tur det är så!
Pea: Jag tror du har rätt.
Maj Korner: Vilken finfin idea! Bäst jag skriver min adress i den också så vinnaren vet vart den skall skicka paketen.
Fru Hansson: Hela sista dagen vilade jag mig i form.
Alexandra: Jag jobbar bara imorgon och sedan har jag semester i 10 dagar!
Nilla: Fast jag har bestämt att jag får göra vad jag vill på min blogg utan att jag ska behöva skämmas för det.
Eva: Din förmåga att prata med höns måste vara otroligt användbar både yrkesmässigt och privat.
Tur jag slapp gå på det där julbordet igår så jag slapp få majsjuka.
Ulrica: Så sa apotekaren till mig också. Du får inte äta kalk- och järntabletter heller sa hon. Någon saltsmak har jag inte känt av. Det kanske man får om man inte undviker mjöl- och mjölkprodukter. Idag var CRP ner på 26 så jag mår mycket bättre.