lördag 3 december 2011

Håll tummarna nu

Inte sjutton vände feber neråt idag så som den skulle göra. Den fortsatte bara uppåt. Himla jobbigt. Jag ringde 1177 igen och nu har jag varit på VCJ och fått ett penicillin som botar det mesta. Det kan var urinvägsinfektion men jag har inte ont när jag kissar. Det kan även vara lunginflammation men jag hostar inte speciellt mycket. CRP var 145 så någonting är det sa doktorn. Håll tummarna för att jag fått rätt penicillin är ni snälla! Så här kan vi inte ha det det. Det är inte meningen att det här ska vara en gnällblogg men just nu känner jag mig mest bara gnällig.

7 kommentarer:

Malla sa...

självklart håller jag tummarna!

Shamrock sa...

håller både tummar och tår - hoppas att det hjälper

Pillargontanten sa...

Tummar hålls :)
Krya på dig!

jonna sa...

Du ska be dem kolla Mycoplasma. Det hade jag för två år sen. Och just nu vet jag flera stycken som har det! Jag hade feber i 12 dagar. Och hosta.
Kanske kan va det?
KRYA!

Knasterfaster sa...

Malla: Tack, dig kan jag alltid lita på!
Shamrock: Tack för hållna tummar och tår - jag tror att det hjälper!
Pillargontanten: Tack, tack!
Jonna: Jag har funderat på det jag med. En arbetskamrat hade det nyligen. Det känns lite konstigt att inte veta vad det är jag äter penicillin för.

Lady Gaggig sa...

Usch, så jobbigt det där låter. Hoppas det lättar å det snaraste....

Trillade in här för ett tag sedan, men minns inte om jag "presenterade" mej ens...förlåt i så fall.

Moj här! *vinkelivink*
Mysig blogg har Du..kommer nog gärna tillbax snart igen!

Kram och krya på sej nu!

Knasterfaster sa...

Moj: Hej, trevligt att du har hittat hit! Vinkelivink tillbaka.