onsdag 7 december 2011

Zelda har inspirerats

Zelda brukar ligga bredvid oss i soffan när vi tittar på TV på kvällarna. Ibland tittar vi på Arge Snickaren. Jag tror att hon har blivit inspirerad. Först läxade hon upp Zilla och sedan byggde hon om buren till ett rum och kök.
Hon har delat av buren med en mellanvägg bestående av en skokartong. Hon har även gnagt ett litet utkikshål i hörnet av kartongen så att hon kan sitta där i och titta ut. Som ni ser har hon samlat många funktioner på en väldigt liten yta. Till höger om den nya kartongväggen har de plats för sömn- mat och lek. Jag är inte säker på hur de tänker utnyttja den andra sidan. Kanske de endast tänker använda det utrymmet som finrum. Något att visa upp då det kommer gäster kanske. En annan mycket mer trolig orsak till denna ombyggnad är att Zelda tröttnat på Zillas ohyfs då det gäller att "sköta sin toalett". Hon släpper sina "ärtor" precis var som helst. Zelda är mer renlig av sig och brukar göra sitt i ett särskilt hörn av buren.

Hur kartongen hamnade i buren? Jag la dit den för att  Zelda skulle ha något att leka med . Lite roar småbarn och kaniner. Först låg hon på kartongen och sedan vände hon på den och la sig i den. Nästa gång jag kom och tittade så såg det ut så där som på bilden.

3 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Zelda verkar ovanligt intelligent för att vara kanin. Kanske skulle hon ha ett eget inredningsprogram på TV? Med nisch mot compact living?

Lysande ögonblick! sa...

Zilla måste ha irriterat Zelda som aldrig förr. haha. Så fint hon fick till det. Minns min första etta med glädje. Det kommer nog Zelda också göra. :)

Fru Venus sa...

HA HA HA HA HA.....förlåt, men jag bara älskar Zelda :-))