torsdag 15 december 2011

Nu är tanten hemma igen

Var faktiskt hemma redan klockan åtta (20.00 alltså). Fick skjuts hem av en snäll arbetskamrat. Vi åt väldigt god julmat från tant Gräddelin och sedan var det julklappsutdelning. Jag tror att jag var den enda som drack öl. De andra drack must eller loka. I min julklapp var det en valnötsolja och en senap från Oil&Vinegar. Det var flera som hade handlat sina julklappar hos Oil&Vinegar. Jag fick ett paket från Lagerhaus. Det är silikonformar som man kan använda om man ska göra sina egna chokladpraliner. Det ska jag kanske göra om jag får lust. Det var en ganska roligt julklappsutdelning. Alla fick ett nummer. Jag hade nummer 16. Man fick välja om man ville ta någon annans redan öppnade paket eller om man ville ta ett paket och öppna det. Det var många som valde att "stjäla" från någon annan. Innan jag fick silikonformarna hade jag fått en fin kanna. Kannan blev jag av med. Vår snälla chef hade gjort paket till alla och i dem var det olja och balsamvinäger.

Jag köpte en svart tunika/klänning/blus/bomullssak på stan. De fanns även i en snygg lila färg men tyvärr inte i min storlek så därför blev det en svart. Jag provade klänningen(?) med en underklänning under i affären och det var väldigt snyggt. Men så blev jag så där småsnål som jag blir ibland. Jag tänkte att jag har ju en svart kjol hemma som säkert passar bra under klänningen(?). Det gjorde den inte. Det var därför jag tog på mig den den där rutiga tantkjolen som ni ser sticker ut lite nedanför klänningen. Mina arbetskamrater sa att de tyckte att jag var fin. Har jag sagt att jag har väldigt snälla arbetskamrater? Som ni ser på bilden så hade jag på mig mina röda dr Martens.

4 kommentarer:

Singelmamman sa...

Jag tycker också att du är väldigt fin. Trevliga paket, och rolig idé att få "tjuva" någon annans paket, tycker jag.

nillas liv på pinnen sa...

Ser jättesnyggt ut!
Jag har en tröja som det står JULLOV på.

h sa...

Men taskigt att sno andras paket sådär. :P

Maria sa...

Jag håller med dina arbetskamrater om att du är fin!

Det där med att stjäla varandras klappar vet jag däremot inte om jag gillade....

Vem bestämmer när det är färdigstulet?