fredag 23 december 2011

De jag älskar

Ungefär klockan 18 var jag hemma ikväll. När jag cyklade hem från jobbet kom jag på att Minsta inte har några hela byxor att ha på sig imorgon. Det är hål på knäna på hans bägge par "fin"-jeans. Jag tog en liten omväg och handlade ett par chinos åt honom. Tyvärr är de för små. Jisses vad den ungen har växt det senaste halvåret. Tur att affären jag handlade på har öppet även imorgon på julafton så att vi kan byta dem till en större storlek. 

Observera! Nu är jag inte ironisk.
När jag kom hem hade familjen städat. Julpimpat och klätt granen! Det är mest Sambon som fixat med endast lite hjälp utav killarna. Det ser riktigt juligt ut här hemma hos oss. 

Största och jag blandade köttbullesmet medan Mellan och Sambon gjorde skinkglasyr. Sedan hjälptes vi åt att rulla och steka köttbullar medan skinkan stod i ugnen och griljerade. Minsta dukade fint. Sedan hade vi en mysig middagsstund tillsammans. 

Imorgon förmiddag ska jag slå in alla julklappar som jag inte har slagit in. Det är ungefär alla det. Sambon har bestämt att vi ska julrimma i år så det ska jag också göra under morgontimmarna. 

GOD JUL 

6 kommentarer:

Fru Venus sa...

En riktigt god jul till dig raring, KRAM! :-)

Singelmamman sa...

God Jul! Låter som en bra julafton. Kram

h sa...

God Jul!! Kramar

Pillargontanten sa...

En underbar jul, önskar jag er också :)

Osloskånskan sa...

God Jul!

Shamrock sa...

God Jul! Själv har jag knappt något julpynt i år. Sonen har ju invaderat vardagsrummet så vi har inte plats för gran eller annat