måndag 12 december 2011

Mitt låtval



Den här låten har jag nynnat på ikväll.  Letade klipp på youtube och fastnade för det här. Inte så soligt som när Beach boys sjunger den men väldigt fint tycker jag.

Har inte gjort mycket idag. Min har aptit har inte återkommit efter min sjuka vecka. Blir mätt efter två tuggor mat. Orken verkar inte heller ha återkommit eller så är jag bara slö som vanligt. Jag vet inte. Imorgon tar jag den sista penicillintabletten.

En av Minstas lärare slutar i klassen efter jul. De har haft den läraren sedan de gick i förskoleklassen och nu går de i 4:an. Det är den bästa läraren tycker jag. Nu behövs den läraren i en förskoleklass. Rektorn har stuvat om. Tur att Minsta har den näst bästa läraren kvar i klassen. Hoppas att rektorn inte stuvar om den läraren också. Om det sker ska jag börja undervisa Minsta hemma.

3 kommentarer:

Malla sa...

Låter är väldigt bra!
Tur att minsta har kvar nästa bästa läraren.
Och vi kunde väl göra så att jag lär dig baka goda bullar nästa gång vi ses?

mockapocka sa...

Lärarna är viktiga. Alldeles för viktiga när man tänker att alla inte fungerar så bra. Nästan skrämmande att det hänger så mycket på lärarna (och rektorerna).
Gillar också låten. Kul att höra en ny tolkning.

VIlken riktig skitsjuka du har haft. Måste vara någon slags influensa eller? Eller var det bakterie sa du?

nillas liv på pinnen sa...

Det borde inte vara tillåtet att stuva om lärare. Barnen behöver den kontinuitet de kan få. Speciellt när det fungerar bra är det en satans dålig idé att stuva om. Två av mina döttrar drabbades av dåliga omstuvningar och jag är fortfarande arg.