onsdag 14 december 2011

Rädslor

Jag är rädd för poliser. När jag möter en polis på gatan eller ser en polisbil så får jag alltid fjärilar i magen och blir osäker. Det är inte för att jag gjort något brottsligt. Det är dumt att vara rädd för poliser. De borde få mig att känna mig trygg.

Tjuren Ferdinand är jag också rädd för. Har alltid känt mig ledsen och nedstämd när jag tittar på det där på julaftonen. Vet inte om det är de dystra färgerna eller berättarrösten som får mig att känna mig illa till mods.Obehagskänslan brukar komma redan vid "och hon var en mycket klok och förståndig mor trots att hon var en ko".
Otäck   
När jag var en liten flicka var jag väldigt rädd för dammsugaren. Jag gömde mig under täcket i min säng för att den inte skulle komma och ta mig. Nu när jag är en vuxen kvinna så är jag inte rädd för dammsugare längre. Ha, jag ryms inte i det där smala röret ju.

9 kommentarer:

Singelmamman sa...

Jag är lite smårädd för väghyvlar och andra sorts plogmaskiner.

Och spindlar.

Mina dagar sa...

Ja den där stora otäckingen Ferdinand han är bra otäck han, det ser man ju´;)

Jag är rädd för höns i olika skepnader ha ha ha....

Lady Gaggig sa...

Hej Knasterfaster!
Har nog bara en och annan gång varit inne och smygkikat här, men NU har jag lagt till mej som följare!
Mysig blogg Du har, så jag hoppas det var okej?

Rädd för dammsugare?
njae...inte så mycket när jag var barn kanske, men nu....Huvva!
(kan man skylla på det när man tycker det är så himla tråkigt? Hahaha!)

Allt gott och på återseende snart igen!
Kram, Moj

nillas liv på pinnen sa...

Du är nog den första jag hört talas om som är rädd för Tjuren Ferdinand.

Poliser är jag också lite rädd för, det sitter i sedan tonåren när vi skjutsade varandra på cykel genom stan.

Vi har en dammsugarrädd i vår familj och det är Nabbe. Han rusar ner i källaren och gömmer sig när jag tar fram den. Jag ska förklara för honom att han inte får plats i röret, då kanske rädslan släpper.

Shamrock sa...

Vad synd att du inte är rädd för dammsugaren. Hade du varit det hade du ju sluppit dammsuga

Anonym sa...

Stora gula traktorer var livsfarliga när jag var liten. Håller med dig fullständigt angående Tjuren Ferdinand. Det är nåt med den filmen som gör att jag alltid måste gå ifrån TV:n.

Knasterfaster sa...

Singelmamman: Ja usch väghyvlar är inte att leka med. De känns så obemannade på något sätt. Spindlar kan jag rädda dig ifrån om det behövs. Jag är inte rädd för spindlar.
Eva: Höns? Ha ha ha.
Nilla: När Nabbes rädsla för dammsugaren försvinner så kanske du kan få honom att börja dammsuga!
Shamrock: Du menar så min Sambos rädsla/allergi för potatisskal?
Anonym: Jag brukar också gå ifrån.

Knasterfaster sa...

Moj: Hej och välkommen hit till mig!
Tack för att du gillar min blogg. Dammsugare är faktiskt inte så trevliga att umgås med. ;)

Västgötskan sa...

Jag var exakt likadan när det gällde poliser för ett antal år sen. Nu har jag blivit stoppad för "rutinkontroll2 ett par gånger och det har, som tur är, släppt... Lucky me! :-)