lördag 17 december 2011

Språkförbistring?

Nu har jag varit på Apoteket. Var helt ensam kund där inne. Det kom en trevligt leende dam emot mig. Hon jobbade där. Jag tänkte att det kanske kunde vara bra att fråga henne om råd. Jag förklarade att jag hade ätit penicillin och fått klåda "där nere". Hon hämtade en kartong som innehöll en salva som hon sa skulle vara bra. Den tog jag och gick till kassan och betalade. Nu har jag kommit hem. Jag har läst på kartongen. Det står att salvan är mot fotsvamp. Så långt nere har jag inte klåda!


17 kommentarer:

Mika sa...

Hahahaha...HAHahHAAAAA! Jag tror jag dör.

Den kanske funkar på mitten också?

Kram
Mika

Mina dagar sa...

Jag tror också precis som Mika att jag dör, ha ha ha ha ha......

Jag tror däremot inte att det funkar på mitten!!

Kraaam

Lady Gaggig sa...

Hahahhaa!!! Tack för dagens (och hittills enda!) skratt!

Jag dör lite jag också känner jag....

*fnissar fortfarande löjligt mycket..*
Kram, Moj

Shamrock sa...

haha - men finns det inte pevaryl för mitten oxå?

Malla sa...

Nu är finalisterna i pepparkakshustävlignen utsedda!

Fru Venus sa...

Hon på apoteket har rätt, käkar jag penc så kommer kantarellodlingen som ett brev på posten, och allt är samma svamp elände :-( Kvällskram!

Mallan sa...

HAHAHAHAHAHA!!!!!!!!!

Maj Korner sa...

Youghurt kan hjälpa. Ja, inte mot fotsvamp förstås för då ska man ha lingonsylt.

Singelmamman sa...

Hahaha! Nä så dumt. Jag har aldrig hört talas om någon som fått svamp av penicillin. :-)

h sa...

Hahaha!!!

Pillargontanten sa...

Helt normalt, med svamp efter pencillinkur, och pevarylen kan användas på mitten :)
Och du, den hjälper!

Erika sa...

Jag tror jag dör! Så jäkla kul. Hoppas det funkar:-)

Sus sa...

Nä...!Men...hahahahahahahahahahahahahahahhahahahahahahahaha

Förlåt..!

Men..

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH!!!!!

nillas liv på pinnen sa...

Hahaha!
Hur kunde hon tolka din fina omskrivning "där nere" som fötterna??? Hahahaha.

Unknown sa...

Huvaligen!
Det är inte roligt med den där hemska klådan men du är ju för härlig! Du får till ett bra blogginlägg tack vare det i alla fall!

Anonym sa...

Säger som pillargontanten, Pevaryl kan användas överallt där det finns svamp!

Maria sa...

Hahahahahaha!

Och jag ser att du fått reda på att den funkar på mitten med ;)