söndag 26 september 2010

Egentligen städar jag idag

Ni behöver inte läsa om barnböcker, del 1, 2 och 3. Det var bara jag som blev sentimental. Jag vände bilderna rätt innan jag förde över dem. Jag vet inte varför de har vänt sig fel igen. Bry er inte om det. Om ni orkar kan ni ju vända på datorn eller på huvudet när ni tittar. Jag bryr mig inte om hur ni gör.

Jag städar idag. I Minstas rum. Hujedamej. Bokhyllan är klar. Skrivbordet är klart. Egentligen borde ni ha sett skrivbordet innan det blev städat. Minsta älskar att pyssla. Han älskar att klippa små små bitar ur papper. På de där små små bitarna ritar han väldigt fina små bilder. De får man inte kasta. De finns överallt. Minsta älskar att bygga lego också. Det gör han vid sitt skrivbord. Lego blandat med små små pappersbitar som inte får slängas är svårt att städa. Minsta och jag har hjälpts åt. Nu har vi golvet kvar. Det är mycket lego på golvet också. På golvet finns det även små små pappersbiter med väldigt små fina bilder på. Pappersbitarna som ligger på golvet skulle jag vilja dammsuga upp. Det kanske jag gör när Minsta inte ser.

Sambons dator är trasig. Den säger två korta och ett långt pip. Det är allt den gör. Det är ett vanligt fel. Sambon har googlat på det. Ett råd var att täcka för alla fläktingångar så att fläkten får jobba riktigt mycket för då smälter något inuti datorn och då slutar den pipa två korta och en lång. Sambon tycker inte att det är värt att pröva det. Han tänker lämna datorn till en datorreparatör imorgon istället. Nu när han inte kan använda sin egen dator så lånar han min istället. Jag irriterar mig på att han inte stänger ner alla sidor som han varit inne på, t.ex. den här och den  här.

Jag ska inte slänga eller ge bort en enda bok av de där barnböckerna som jag rensat ut. Jag ska läsa dem för barnbarnen. Får jag inga barnbarn så kommer jag läsa dem får någon annans barnbarn. Då vet ni det.

6 kommentarer:

Malla sa...

Ja alla dessa smågrjejer :) om fabbe är med när jag städar hans rum ska ALLT sparas :)

Knasterfaster sa...

Malla: Tänk om vi hade sparat ALLT som killarna producerat genom åren. Då hade vi nog inte fått plats här nu. ;(

Fru Venus sa...

När jag städar brukar jag kasta en del av tjejernas "krafs", de har aldrig märkt det hittills ;-) Nattikram på dig!

Lysande ögonblick! sa...

Ja, spara böckerna. Så fina.

Låter dessutom lite mysigt att städa minstas rum tillsammans.

Ha en fin dag!

Felicia sa...

Får du inga barnbarn så får du låna bebisen sen och läsa för henne! :)

Knasterfaster sa...

Fru Venus: Jag har slängt en hel del...
Alexandra: Jag skulle aldrig göra det åt honom. Sådan är jag...
Felicia: Det tänker jag absolut göra. Jag kan ringa till er och läsa böcker på telefon också! Jag har ju redan bokat henne sommaren 2012. Då ska vi läsa och sjunga och bada och hitta på bus!