lördag 30 januari 2010

Nu är det fika

Vi har ätit lunch. Jag gjorde pannkakor, dvs. vanliga tunna på spisen;) Nu är det fika i sängen. Vi har vårt sovrum precis intill köket . Sambon undrar vad jag bloggar om just nu. Ingenting säger jag. Han försöker lyssna på musik men det laggar bara. Han försöker lyssna på David Bowie, Rock n´ roll suicide, live från 72. Nu lägger han ned försök till lyssnande. Kan det vara 14-åringen som laddar ned något måntro?! SKRIK!!! (sambon skriker på 14-åringen). Nej, han är oskyldig. Han spelar endast Wii.
Nu fungerar det - nu är sambon nöjd igen. Nu har ni fått en ögonblicksbild av vad som händer här mitt i livet hos oss just nu.
Vad kan jag mer berätta? Det är -9 grader kallt och solen har visat sig idag.
Varför kommer man på de bästa blogginläggen när man inte har möjlighet att blogga? Igår hade jag en idé om att blogga om militärisk diciplin på arbetsplatser men just nu har jag ingen lust att nämna att jag igår fick höra att någon i huset där jag arbetar brukar komma 3 minuter för tidigt till sitt jobb varje morgon och för det hade hon blivit inkallad till chefen "eftersom hon satt i system att alltid komma för tidigt till jobbet". Som straff blev hon av med sin möjlighet att flexa. Det har jag faktiskt ingen lust att berätta för er.
Nu undrar sambon om jag bloggar om honom. Han vill väl att jag nämner att han nu tittar på windsurffilm ifrån Chile. Den laggar inte alls. (Ni vet väl skillnad på lagg och pannkakslagg?!).
Vet ni vad jag tänkte på tidigare idag, men det kanske borde komma i ett annat inlägg än det här, jo att jag skulle be er beskriva mig. Vem tror ni att jag är? Hur tror ni att jag ser ut? Hur är jag som person? Skulle det kunna vara en sak att blogga om tycker ni?!

3 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Du är liten och nätt iallafall, vet jag.

Och vad gäller de tidiga ankomsterna: Är er chef inte vid sina sinnens fulla bruk?

Malla sa...

Du skriver nu så himla bra! kan du inte göra ett separat inlägg med det där sista? har en bebis i famnen så det är jobbigt att skriva just nu och annars kanske jag glömmer bort..!

Knasterfaster sa...

Nilla: Du har ett halvt rätt. Jag var lite och nätt förut, för 15 kg sedan ungefär.
Som tur är så är det inte min chef som är så där galen. Det var min chef som berättade det där för mig. Jag har satt i system att alltid komma 30 minuter "försent".
Malla: TACK! Jag blir så glad för berömmet! Det sista har jag redan skrivit i ett inlägg här ovanför.