fredag 26 mars 2010

Kommentarer 2

Jag har funderat på en en annan sak också (!).  Jag har funderat på er som är här och läser då och då utan att kommentera. Är det för att ni inte vågar? Svara: JA. Är det för att ni inte vet vad ni ska skriva? Svara: JAPP. Någon annan orsak som jag inte har med att göra? Svara: Stick och brinn!!! Yes. Det går bra att välja att kommentera anonymt.

Har ni försökt kommentera men inte lyckats? Mejla mig i så fall så ska jag försöka ta reda på orsaken till varför det inte går: knasterfaster@gmail.com.

Idag är det fredag och jag har inte sovmorgon.

12 kommentarer:

Gafflan sa...

Jag brukar alltid har något att säga och har jag inte det så låter jag bli :D
Ha en bra dag.
Kram.

Madlar sa...

Hoppla, det var värst vad humöret är på topp så här i slutet på arbetsveckan. Fast visst håller jag med dig, det är kul med kommentarer o respons på det man skrivit :)

Finnpajsaren sa...

Det här med kommentarer... Alltså jag har way många fler läsare än både följare och såna som kommenterar. Om man kollar på "storbloggar" som har tusentusentals läsare så får de i proportion till antalet besökare inte heller så många kommentarer. Så jag tror att det bara är så, att "man" helst bara läser. För mig är det helt okej, men visst blir man nyfiken på vilka de är som döljer sig bakom besökssiffrorna!

(Henrik har kommit hem nu så presenten går varm ;-) )

Knasterfaster sa...

Gafflan: Jag uppskattar att du oftast har något att säga! Hoppas du har haft en fin dag du med! (har inte läst på din blogg ännu).
Madlar: Jag blev lite störd av min man när jag skrev så det blev kanske lite argt.
Finnpajsaren: Jag vet att det är så där som du skriver. Jag vet att det är några som jag känner personligen IRL som tittar här då och då utan att kommentera. Jag blir lite nyfiken på varför de personerna inte skriver något. De andra okända "gluttarna" bryr jag mig inte så mycket om.

Y sa...

Sådär har jag också funderat, så jag blev faktiskt glad när du tänkt likadant. Mitt svar blir nog Japp. Ibland åtminstone. Fast jag läser aldrig hos någon utan att ge mig till känna då och då. Men jag erkänner att jag inte hejar varje gång…
Ofta när jag skriver hos mig själv tänker jag ”attans, det där är så dumt så nu har jag bränt det… ingen tycker jag är klok” Det är ju ok att tänka så om det jag skriver hos mig själv. Men inte på någon annans sida… därför blir jag tyst ibland. Tror egentligen mest jag har svårt för att kommentera för att jag sällan känner mig super rolig eller underfundig. Å andra sidan börjar jag mer och mer inse att mitt självförtroende är onödigt lågt, så jag försöker bättra mig.
Och jag har precis samma funderingar på min blogg. Vad tänker folk som läser men aldrig säger ett pip??? Och varför läser dom??? Om mitt tradiga gnäll??? Å andra sidan, jag började skriva för min egen del. Gladmymlan skrev en underbar kommentar till mig om att skriva för sin egen del :-). Viktigast blir nog att fortsätta skriva av samma orsak. KRAM ikväll, nu måste jag koncentrera mig på söte Skavlan (fredagsmys)!

Knasterfaster sa...

Regnnatt: Jag tittar också på Skavlan just nu. Jag vet att du är här då och då. Det känns bara fint att veta. Du har ju, som du skriver, gett dig till känna ibland. Det är just sådan där kommentarer som jag fick utav dig nu som är så härliga att få. Det finns nästan inget bättre än att få veta att någon tänkt precis som jag! STOR KRAM!

Fru Venus sa...

Samma hos mig (tror jag) men själv kanske jag kommenterar för mycket!?

Fru Venus sa...

Nu kom jag på en anledning till varför en del kanske tvekar (jag blir själv lite irriterad ibland, dom här förb..... bokstäverna som kommer som man måste fylla i! Tog bort mina, och det kom mycket mer kommentarer

Knasterfaster sa...

Fru Venus: Absolut inte. Kommentera på så mycket du vill! Jag blir bara glad! Välkommen tillbaka imorgon hur många gånger du vill och kommentera eller kommentera inte, skriv långt eller kort:D

Koola Viola sa...

Jag är en "periodare" med att kommentera, men jag läser alltid. Har jag inget vettigt att skriva i en kommentar kanske jag bara vinkar ett hej, om jag inte kommenterat på länge i en blogg om jag gillar (som din).
Men visst kan det rassla förbi en massa inlägg som jag inte kommenterar, och ibland kommenterar jag allt möjligt. Beror nog på vilket humör jag är på :o)

(Sen är det lättare att "vardags-kommentera" hos de som inte har den där krångliga bokstavsverifieringen)

Knasterfaster sa...

Koola Viola. Fortsätt kommentera som du gör. Du gör helt rätt tycker jag!

Knasterfaster sa...

Fru Venus: Nu hittade jag en till kommentar ifrån dig. Jag tog bort den där ordkontrollen ett tag men då fick jag inga mejl om att det kommit kommentarer. När jag är på jobbet så går jag aldrig in på bloggen men däremot så läser jag mejlen och kommentarerna (jag publicerar dem dock inte förrän jag är hemma). Jag skall fundera på om jag ska ta bort ordkontrollen igen. Det är cirka 4 - 7 personer som jag vet vilka de är som är här och läser då och då. Jag brukar inte berätta att jag har en blogg men de här personerna har jag känt att jag kan avslöja mig för. De lämnar aldrig några kommentarer. Några har sagt att de tycker att det är för krångligt. Jag tror att de tycker att "bloggare"=jag är ett konstigt släkte. En av dem brukar mejla mig.