onsdag 24 mars 2010

Gasad

I natt har jag blivit utsatt för gasattacker. Det är 9-åringen som sovit bredvid mig i dubbelsängen som har gasat. Vilken stank! Jag var tvungen att ha fönstret öppet för att inte kola av. Jag har ringt och sjukskrivit oss igen.

Nu ska jag berätta för er om hur korkat och knäppt jag resonerar ibland. Det är när jag resonerar så här som min sambo tycker att jag är helt puckad svår att leva med. Nu ger jag ett exempel på hur jag kan resonera. Ni vet igår morse då jag var sjuk så ringde jag ju och sjukskrev mig. När jag hade sjukskrivit mig så upptäckte jag att fler delar av familjen var sjuk också, bl.a. 9-åringen. Då kan jag för mitt liv inte ringa tillbaka till mitt jobb och be dem ändra min sjukskrivning till en vab istället, ni vet så att jag slipper karens. Det är helt omöjligt för mig att göra så. Jag var ju sjuk först så då...Jag kan inte ens förklara för mig själv hur jag tänker märker jag nu. På något sätt så tycker jag att det skulle vara skämmigt och nästan brottsligt att ändra så där även om jag samtidigt tycker att jag har rätt att göra så. Jag ändrade i alla fall inte och inte ringde jag ju FK heller. Idag däremot har jag ringt till jobbet och sagt att det är 9-åringen som är sjuk och sen ska jag meddela FK det också. Har ni någon åsikt om det här?

7 kommentarer:

Malla sa...

Jadu..jag skulle nog inte heller ha ändrat. Jag har inte ringt fk EN gång sen Fabbe kom till världen i ärendet VAB. Pallar inte deras pappersgrejs. Så jag har nog förlorat några 1000 genom åren :S

Lysande ögonblick! sa...

klart du kan ringa till jobbet igen och ändra till vab. jag förstår att det inte är så enkelt. men det är ju sanningen, och dina pengar. Jag jobbar med HR och en sak är säker, jag ser dagligen kvinnor som förlorar pengar på grund av att anpassa sig utan att egentligen behöva. Och den enda som förlorar på det är just den personen. :-(

Hoppas ni båda mår bättre! Kramar!

Knasterfaster sa...

Malla: Är du värre än mig???
Alexandra: HR = Human resources? Egentligen vet jag ju att det bara är jag som förlorar på det men ändå har jag så himla svårt för att "ta för mig".

Lysande ögonblick! sa...

Ah precis, Human resources, massa spännande och roliga personalfrågor. Jag förstår dig verkligen, jag är likadan. Det är inte alltid lätt att ta för sig. :-)

Singelmamman sa...

Jag har också ringt i efterhand, trots att jag visste att jag skulle ringa samma dag. Men då har jag sagt att barnet varit för sjukt för att jag skulle hinna med det. Men det är ju länge sen jag vabbade förstås.

Mina dagar sa...

Men kära Knasterfaster!
DU MÅSTE BLI TUFFARE!

INGEN tackar dig för att du var "snäll" eller nått!
SJÄLVKLART skulle du ha ringt och vabbat!
Du råkade ju bara vakna innan sonen!!!!!!!!

Krya på er!!!
Kram Eva

Knasterfaster sa...

Singelmamman: Hej!!! Problemet är att jag inte ringde i efterhand...
Mina dagar: Du har precis förstått vad det handlar om!!! (Jag är helt puckad - ibland).