fredag 12 mars 2010

Varför jag tycker om dem

  • Tavlan sitter i min äldste sons rum. Jag gillar den för att det är så mycket detaljer i den. Jag kan sitta och titta på den länge. 
  • Skåpet står i 9-åringens rum och är ganska nyköpt på IKEA. Jag gillar det för att det är så litet och nätt och så tycker 9-åringen om att ställa in sina legobyggen där.
  • Klockan är min. Det var det första riktigt dyra och onödiga jag köpte till mig själv. Jag köpte den för pengar jag fick på min 25-årsdag. Jag hade gått och tittat på den länge i en antikaffär i Nyköping. Den måste sitta lite snett för att fungera. Jag har den sällan igång för sambon störs av tickandet. 
  • Hästen tillhör min sambon. Han har vunnit den på ett konstlotteri. Jag tycker den är charmig och den påminner om sambon. De har samma själ känns det som. 
  • Babusjkan har jag ärvt efter min moster. När jag såg henne igen så mindes jag att jag lekte med henne för drygt 30 år sedan. Särskilt den innerstainnersta lilla gumman som endast är en liten liten pinne kände jag igen.
  • Nyköpingsglasen väcker alla minnen jag har sedan tiden då vi bodde i Sörmland. 
  • När jag ser på höganäskannan så tänker jag på min mamma. Den är väldigt mycket sommar för mig. Fylld med sommarblommor. 

Inga kommentarer: