måndag 1 mars 2010

Vi har inte plats för mer (snö)

Nu måste det sluta snöa för vi har absolut inte plats för mer. Jag var ute och försökte skotta undan lite nyss men det finns ingenstans att göra av det som hamnar på skyffeln. Snövallarna är så höga att jag inte orkar slänga upp snön på dem. Hade jag kunnat få upp garageporten,vilket inte går eftersom den är helt blockerad av snö, så skulle jag ha skyfflat in snön i garaget. Varför kommer det inte lastbilar och hämtar snön???  Det är ju livsfarligt med alla snövallar som ligger överallt i trafiken och hindrar sikten. En dag dök det upp en jättefet lång gubbe upp bakom en snöhög vid en trottoar. Tur att sambon höll så låg fart annars hade han kanske kört på honom. Tänk om det hade varit ett litet barn, då hade vi kanske inte hunnit se det!!! Otäckt!!!
Jag har jobbat idag. Har varit täppt i näsan hela dagen. Det har varit jobbigt. Har känt mig inpackad.
Annat jobbigt har hänt också som jag inte kan berätta om här. Ovanpå detta frustration över snön som jag inte lyckats få undan från garageuppfart och vägen  upp till huset. Jag känner mig ledsen och liten. Nu måste jag börja med middagsmaten och ingen har varit och handlat så nu måste jag trolla med knäna igen för att åstadkomma något ätbart.

4 kommentarer:

Gafflan sa...

Jag tror du behöver en kram! Maken och jag skottade snö halva dagen igår...o herre vad vi slet, den hade ju haft en vecka på sig att ligga till sig och var supertung och blöt. Snöhögar och drivor är absolut en trafikfara! I vårt samhälle, där gatorna är smala i vanliga fall, är det nu mer eller mindre bara en bil i taget som gäller, får man möte får man backa! När ska det ta slut på snöeländet????

Knasterfaster sa...

Gafflan! Ja, egentligen behöver jag nog en kram men jag har dragit mig undan så jag har inte kunnat få någon. Jag tar/får nog en av sambon om en stund. Jag hoppas verkligen att snön trollas bort snabbt som sjutton nu! KRAM!

Malla sa...

Vi hade nog kunnat krama varann idag. Hade också behövt en. Men du får en STOR kram här istället.

Knasterfaster sa...

Malla! Stor KRAM till dig!