tisdag 16 mars 2010

Trött som en gammal gumma

Jag är så himlans trött ikväll. Jag har suttit och väntat mellan kl. 16.30 - 18 när 9-åringen var på Komtek (som Kulturskolan fast med teknik). Jag brukar ha med mig något läsa men idag hade jag glömt att vi skulle dit så jag hade varken bok eller tidning med mig. Fattar ni hur tråkigt det är att sitta i helt ensam i ett "väntrum" på en gymnasieskola under kvällstid och bara vänta? Jag blev fantastiskt trött faktiskt. Jag försökte läsa Illustrerad Vetenskap men jag lyckades inte så bra med det. Efter en timma fick jag trevligt sällskap av en man med son och en mormor med barnbarn. Av dem  fick reda på en hel del, främst av mormodern med barnbarnet. Jag fick veta hur mycket snö de har där de bor t.ex. De bodde en bra bit utanför stan. Jag vet inte om de var bönder men de pratade om kor och hästar också. Tur att de kom. Hade de inte kommit så hade jag absolut somnat där på soffan. Jag åt lunch cirka kl. 10.50 idag + en liten kladdkaka kl 14 så min energinivå var nedanför fotknölarna. Sambon lagade middagen och jag dukade när vi kom hem (jag lider tydligen inte av stress idag i alla fall för idag minns jag att det var sambon som stod vid spisen). Efter maten myste jag och sambon lite tillsammans i dubbelsängen, dvs. vi låg med varsin laptop framför oss och småpratade lite. Nu ska jag dricka te och äta en skorpa.
Så här kommer jag med ganska stor sannolikhet se ut när jag är nästan 100 år.

4 kommentarer:

Gafflan sa...

Det var en vacker äldre dam! Tur du fick sällskap medan du väntade på sonen :)

Malla sa...

Då kommer du vara en supersöt tant! :)
Du, jag måste fråga, visst hade du mailat ngn på antikrundan eller var det ngt annat ställe? Jag fick aldrig fram ngn mailadress då jag letade och skulle behöva fråga dom en grej :)

Knasterfaster sa...

Gafflan: Tack! Det är min moster. Exakt så såg min mormor ut.
Malla: Ja, visst är hon söt! Jag vill se ut så när jag blir gammal. (antikfrågan jag jag ju mejlat dig).

nillas liv på pinnen sa...

Mmmm, inget är som medelålders sängmysande! =)

Du måste vara en riktig snygging som kommer se ut sådär när du är nästan 100, det är ett som är säkert.