tisdag 23 mars 2010

Pyntat lite

Nu har jag påskpyntat lite. Nej nu ljög jag. Jag har tagit fram påspyntet för att ni skall få se det. Påskkärringen hänger inte där hon ska. Hon ska hänga i uterummet sedan. Äggen skall förstås fyllas med godis och då kan de ju inte ligga så där fram till påsk för då kommer de hinna bli tomma. Kycklingarna i lampan sitter helt rätt. Glasporslinshönan är ny för i år. Ett  arv efter min moster. Jag blev så glad för precis en sådan höna fick jag påskgodiset i varje år då jag var barn! Blommorna, tulpanerna och de där andra köpte sambon i söndags! Jag har varit ute och fotat knoppar i rabatten också. Ser ni?! Det är vår!!!

6 kommentarer:

Mina dagar sa...

UNDERBART! Jag LER STORT:D
Jag bara älskar det!
Påsk = Vår, sol och färger:D
Måste se om jag kan läsa någonstans i din blogg om var du bor i detta avlånga land. För så där mycket har inte knopparna kommit här i en liten förort till huvudstaden.
Kuckelikuuuu
Eva

Mina dagar sa...

Går in på:
Visa hela min profin.
Och tji fick jag för du bor i Sverige, jahaja;)
Kuckeliku igen!
Eva

Gafflan sa...

Härligt med påsken och knopparna i rabatten :D

Fru Venus sa...

Såg igår att även vi har knoppar i rabatten på södra sidan, men en snövall framför :-( Vi ska också pynta sen, men så sent som möjligt för kissorna är förtjusta i påskpyntet...

Knasterfaster sa...

Mina dagar: Jag har svarat på din fråga. Jag vill helst vara lite hemlig. I vilken förort bor du då?
Kuckeliku tillbaka!
Gafflan: I lördags smälte snön undan i raketfart och redan då började man ana knopparna i rabatten!
Fru Venus: Fjädrar brukar vara populära kattleksaker. Brukar de inte äta tulpaner också, eller minns jag fel?

Felitchia sa...

Åh, vad jag glad jag blir över dem här bilderna! Jag tänker alltid på farmor runt påsken och skulle verkligen vilja påskpynta så som hon gjorde :)
Här är det dock ingen vår ännu :(